Jag är ständigt törstig, e ni oxå det?
Undrar om det är ngn mer som e städigt törstig?
Jag har säkert redan druckit en liten o´boy idag & en liter juice...
Vad kan detta bero på?
Fortsätter det så här kommer min moderkaka bi förkalkad
Undrar om det är ngn mer som e städigt törstig?
Jag har säkert redan druckit en liten o´boy idag & en liter juice...
Vad kan detta bero på?
Fortsätter det så här kommer min moderkaka bi förkalkad
Jag är också jättetörstig!
Jag är också super törstig, men här är det bara vatten som släcker törsten..
Samma här, fast det släcker inte min törst.
Jag drack som en kossa när jag var gravid. Det är för att kroppen behöver mycket vatten så den kan fylla på och senare i grviditeten byta ut fostervattnet i takt med att bebisen kissar.
Jag dricker massor som sagt men det lustiga är att jag går sällan på toa. Alltså jag blir inte kissnödig, va fan? :P
I vanliga fall är jag ganska dålig på att få i mig vätska för jag blir aldrig törstig, men nu är det helt tvärtom! Jag dricker som om jag aldrig mer skulle få dricka något.
Jag är i vecka 13.
Jag hade en par dagar i ca v10 när jag drack och drack utan att bli otörstig. Lite läskigt, glas efter glas. Slutade när jag druckit tre liter, inte för att jag var otörstig men för att jag var tvungen att jobba :)
Var mer törstig än normalt efter det med, men inte så illa. Nu (v17) tänker jag inte på det, normaltörstig igen.
Ja här är det samma, isvatten har aldrig varit så gott som nu =)
O´boy är min drog=)
& Ramlösa Citrus åker ner i halsen titt som tött..
E i vecka 6!!
Jag drack också en massa, är i vecka 12 nu, men dricker fortfarande en massa.....det är bara sååååå gott!! :P
Jag är i vecka 7 (snart 8) och dricker också vatten som aldrig förr
hihi samma här.....e normalt dålig å att dricka..... men nu e det som att kroppen säger åt mig att dricka! o dricker massor, gärna kolsyrat vatten eller kall saft:P Måste ju ha med grav att göra, att ju kroppen behöver allt det dära som vi vill stoppa i oss....
Jag är i v18 och är fortfarande törstig hela tiden! Har hört av en gravid kompis att det är bra att dricka MASSOR (framförallt i början enligt hennes uppgift) då det förhindrar att kroppen binder onödig vätska senare i grav. Hon samlade på sig hur mycket vatten som helst i första graviditet och nu i den andra har hon hinkat vatten och är mycket bättre. Vågar mig inte på att säga att detta är något vetenskaplitgt bevis men det kan vara en tröst när man känner att man är inne på sin tredje liter för dagen
Dricker kopiösa mängder sedan typ v. 6