• thelwin

Resa med 3 resp 5 åring till Eurodisney?!?

Vi har lite funderingar inför sommaren att åka till Eurodisny i Paris. Nu är min fråga om det är lite tidigt med tanke på mina barns åldrar de kommer vara 3 resp 5 år.Resan i sig kommer inte vara några problem utan det är själva vistelsen inne på disneyland jag funderar mest på
    Har du kaskse varit där och kan ge mig lite tips och råd

Melwin 050509 Thelma 070529 Mina små skatter
  • Svar på tråden Resa med 3 resp 5 åring till Eurodisney?!?
  • Mummy

Vi tänkte göra det i sommar och våra barn är då 3½ och 5 år. Kommer dock inte åka då flera avrått oss då barnen är små, bla från två resebyråar

• vackrastarflow

Det är en rätt dyr resa och barnen har mer behållning av den som äldre. Det finns mycket mer för barn i 8-10 årsåldern att göra. Dessutom är det väldigt många besökare, så har man mindre barn så borde man nog sikta att åka lite mer i lågsäsong när det inte vimlar av människor.

• thelwin

får väl börja tänka om på nåt annat skoj och spara denna resa till om några år istället

• MiaP

Våra blir 6 och 8 i år och till sommaren bllir det disney Paris. Har varit i Orlando och tror att barnen kommer det är super! Är de för gamla tycker de nog det blir töntigt med alla disneyfigurer. 3 år är nog gränsfall för vad som kan uppskattas.

• Laurentia

Jag bor i Paris och har barn på 2 och 4 år. De har nyligen varit på Eurodisney och uppskattade det. Båda gillade åkattraktionerna, även om tvååringen varken tyckte att det var särskilt läskigt eller imponerande... Det hon gillade var nog egentligen en blandning av att komma högt upp och att göra något tillsammans med de andra barnen. Paraderna och figurerna som gick runt i parken gick hem hos båda. Fyraåringen blev glad över att få träffa de Disneyfigurer hon kände igen och tvååringen blev glad över att få träffa livs levande seriefigurer.

De var där en ruskigt kall dag, med täckbyxor och -jackor, så köerna var väl inte de värsta. Eftersom de har årskort och vi inte bor så långt bort, så räckte det med en halvdag i parken.

Jag trodde nog att de skulle vara för små för Disneyland, men det visade sig inte stämma. Däremot skulle de varit för små för att göra en lång resa för att gå flera dagar i båda parkerna. Jag tror inte att ni behöver vänta särskilt många år, men kanske åtminstone ett år, så barnen är 4 och 6?

• thelwin

oj vad härligt att bo i paris, avis. Tack för dina tankar. Vi har istället bokat in oss på en bondgårds semester i sommaren ocg tar paris till nästa sommar

• Gladskit

Jag tycker att det låter vettigt att ni väntar. Jag tror att de får större behållning av det (och uppskattar det mera) om ni gör det om ett år eller två.

Vi har ofta tänkt göra ditt och datt med vår snart fyraåring men har insett att det många gånger är för att vi vuxna gärna vill. Då har vi frågat honom och fått som svar att han vill åka till stranden eller Skansen istället för honom är det förmodligen minst lika roligt!! De stora äventyren sparar vi lite på

Svar på tråden Resa med 3 resp 5 åring till Eurodisney?!?