• d1linda

Kastrera hanhund är.... svindyrt!!!

Varför är det så jäkla dyrt att kastrera en hanhund!!!

Har ringt runt och frågat veterinärer och det billigaste är 2.800kr!!!
    Jag ska göra det ändå men kan inte fatta varför det är så dyrt!!!

• Svar på tråden Kastrera hanhund är.... svindyrt!!!
  • Lillkarten

2800:- för en hund? det kan ju inte vara mkt svårare än att ta en hankatts juveler, för det betalade jag 600:-. beror det på att hunden inte är försäkrad eller?

• wellah

är väll inte så farligt med tanke på att det kostar det dubbla för tik
    här kostar det ca 2000 för hanne och 4500 för tik!

• Lotten23

Jag betalade 1900:- när jag kastrerade min hane i förra veckan.. Det var i Falköping.. Kastrerade min katt där med å för det gav jag 400:-

• Wilja

Har också reagerat på att det är så j*vla dyrt. Kastrerade min hankatt förra fredagen vilket kostade 460:- o hunden skulle kosta 2500:-. SÅÅÅÅ mycket svårare/jobbigare/mer kostsamt/tidkrävande kan det ju inte vara att det ska kosta 5 gånger mer att kastrera en hund...

• Eliin

Jag kastrerade vår hanhund hos en veterinär som arbetar själv.. dvs. inte djursjukhus. Jag betalade 1500 för hunden och 730 för vår honkatt-

• Gossensmamma32

2800 är jäkligt billigt.. varför skaffa djur om man inte är bered på att det kan kosta..

• plupptrollet

Det är dyrt att kastrera hunden. Verkar som det är stor prisskillnad. Tror det kostade 2000 hos våran veterinär. 5500 för tik...suck.

• UWO BaraJag

Att kastrera en hanhund och en hankatt är icke samma sak. Hanhunden kräver både annan sövning och en annan operationsteknik.

Och om ni undrar varför veterinärvård är dyrt så gå med fördel in på de sajter som tillhandahåller veterinär utrustning och be om priser...
    Sen vill man ju gärna ha lite i lön för att man står och opererar och offrar familj för jourer och obekväma arbetstider... det är heller inte helt billigt att gå 5,5 år på universitet.
    Lägg här till att de flesta klinikveterinärer är underbetalda (kvinnoryrke ni vet).

Vad gäller kastrering av hanhund så finns ju även valet att ge injektioner istället. I längden tjänar man säkert på en kirurgisk kastrering men för enstaka tillfällen är injektionen billigare.

Gossensmamma32: jag blir nog tvungen att instämma.

Svar på tråden Kastrera hanhund är.... svindyrt!!!