• satakatse

önskar att få komma i kontakt med fler med papillär cancer

eftersom jag inte fick några napp i almänna så kanske någon vågar skriva anonymt? jag kan inte vara ensam heller ... (och nej, jag vet inte va hände me testen när den är 100ggr större)
    Hej!
    Jag fick i somras  diagnos om papillär cancer, önskar att få komma i kontakt med andra. Våre trevligt att få "prata" med någon om radioaktiva behandlingarna, fotto, op.. osv...

Jag har fotsatt studera som vanligt, det tror jag är normalt för den här formen av cancer, bara två veckor efter barje op var jag sjukskriven... Så jag ser mig inte som jättesjuk, även om det är vissa ändringar i livet efter att jag vart av helt och hållet med sköldkörteln och ena bisköldkörteln.

Även där våre det trevligt att kunna jämföra hur man var innan och efter op.. Det är ändå en körtel för många olika hormoner som försvinner och ersätts med ett kemiskt preparat, vilket inte är samma som naturliga = det blir skillnad..

så nu håller jag tumme för att komma i kontakt med fler, detta vill jag inte ha till ett medecinskt tråd, utan om livet före-efter..

Stör det dig att jag har stavat fel? KOM ÖVER DET! Allt jag läser är fan felstavat..
  • Svar på tråden önskar att få komma i kontakt med fler med papillär cancer
  • satakatse

och sen försvann 100gr större texten när jag postade... skönt!

Stör det dig att jag har stavat fel? KOM ÖVER DET! Allt jag läser är fan felstavat..
  • MiisPiis

Hej, nu är inte jag direkt drabbad......indirekt snarare. Min sambo har opererats 2 gånger för sköldkörtelcancer (papillär). Första opererades hela sköldkörteln bort. Andra gången hade den metastaserat till ena lungan, så de fick ta bort 1/3 av lungan, med gott resultat.

Hans liv fugerar i stort sett som innan operationerna. Han äter Levaxin såklart och blir lite mer andfådd än tidigare, men annars helt OK.

• satakatse

uuuh, så de kan drabba även in i lungorna? de tog bort sköldkörteln i sommras för mig och en knöl bevid sköälden, sen så fick jag ta radioaktiv jod behandling och i mars ska jag få göra en kroppsbild med radiaktiv jod...

• MiisPiis
    satakatse skrev 2010-01-31 13:40:47 följande:
    uuuh, så de kan drabba även in i lungorna? de tog bort sköldkörteln i sommras för mig och en knöl bevid sköälden, sen så fick jag ta radioaktiv jod behandling och i mars ska jag få göra en kroppsbild med radiaktiv jod...
    Allt det gick sambon igenom först och de sa att spridning var högst osannolik, iaf långsamt spridande så den kan upptäckas i tid.

Men det spred sig, men precis som de sa så upptäcktes det tidigt och kundes tas bort med gott resultat.

Det är alltså väldigt sällsynt att det sprider sig vid denna typ av cancer.
  • satakatse
    MiisPiis skrev 2010-01-31 17:11:52 följande:
    Allt det gick sambon igenom först och de sa att spridning var högst osannolik, iaf långsamt spridande så den kan upptäckas i tid. Men det spred sig, men precis som de sa så upptäcktes det tidigt och kundes tas bort med gott resultat. Det är alltså väldigt sällsynt att det sprider sig vid denna typ av cancer.
    skönt för jag är farligt lik frankenstienes syster redan {#lang_emotions_cool} så jag ska hålla tumme att jag slipper få mer op.. de gör ju massa blodtester mellan varven som skvallrar om att jag verkar inte ha sånt i blodomloppet i alla fall.. och om jag har så trodde de att det räcker med radioaktiv kur igen..
Svar på tråden önskar att få komma i kontakt med fler med papillär cancer