• Anonym

Efter A-kassa vad händer då?

När A-kassan tar slut hur mycket får man då? Jag vet att man får nån slags jobbgaranti, men vad innebär det och hur mycket får man?

• Svar på tråden Efter A-kassa vad händer då?
  • Jezamine
    Anonym skrev 2010-01-31 20:21:27 följande:
    När A-kassan tar slut hur mycket får man då? Jag vet att man får nån slags jobbgaranti, men vad innebär det och hur mycket får man?
    Du måste ju gå o anmäla dig som arbetssökande på AF.Sedan kan det vara aktivitetsstöd som gäller.Om du deltar i jobb o utvecklingsgarantin.
  • Anonym
    Jezamine skrev 2010-01-31 20:23:03 följande:
    Du måste ju gå o anmäla dig som arbetssökande på AF.Sedan kan det vara aktivitetsstöd som gäller.Om du deltar i jobb o utvecklingsgarantin.
    Du menar nyanmälan antar jag. Men vet du hur mycket man får under jobbgarantin?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-01-31 20:25:27 följande:
    Du menar nyanmälan antar jag. Men vet du hur mycket man får under jobbgarantin?
    för att lverhuvudtaget få a-kassa måste man vara anmäld på af, så du behöve ringen nyanmälan men när din a-kasse dagar är slut tror jag du kan få aktivitetsstöd efter tre månader.
  • Anonym

Ja du hamnar i jobb och utvecklingsgarantin. Jag behöver aldrig nyanmälla mig utan lite innan min akassa tog slut diskuterade och tog jag och min handläggare ett beslut om aktivitetsstöd.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-31 20:31:11 följande:
    för att lverhuvudtaget få a-kassa måste man vara anmäld på af, så du behöve ringen nyanmälan men när din a-kasse dagar är slut tror jag du kan få aktivitetsstöd efter tre månader.
    Nej det får man direkt när akassan tar slut.
  • Anonym (T)
    Anonym skrev 2010-01-31 20:31:42 följande:
    Nej det får man direkt när akassan tar slut.
    Tror inte man får det faktskt.
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2010-01-31 20:32:23 följande:
    Tror inte man får det faktskt.
    Jag fick det? Så jo....
Svar på tråden Efter A-kassa vad händer då?