• Anonym (Atarax)

Amma och äta Atarax - kan man?

Skulle behöva ta en lugnande tablett till kvällen eftersom jag har ångest. Har bara Atarax hemma. Ammar 7 månaders lite grann nattetid. Kan jag ta den? Nån som fått ok på läkare gällande att amma och ta Atarax vid enstaka tillfälle?

• Svar på tråden Amma och äta Atarax - kan man?
  • Mad as snow

Det är okänt om Atarax går över i modersmjölken. Vilket endast betyder att man inte har studerat saken. Prata med din läkare.

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Anonym (Atarax)

Skulle behöva ta nu, det var det som var kruxet.

• Anonym

Nej du ska inte ta den när du ammar.

• Mad as snow
    Anonym (Atarax) skrev 2010-01-31 21:40:12 följande:
    Skulle behöva ta nu, det var det som var kruxet.
    Aha okej. Nej det tycker jag inte att du ska göra.
  • Anonym (Atarax)

Nej, det är väl så. Dumt om man inte vet säkert också.
    Får se till att få tummen ur och ta kontakt med min läkare för utskrift av Sobril som jag haft innan. Blä! Mår inge bra idag ju.

• Mad as snow
    Anonym (Atarax) skrev 2010-01-31 21:42:40 följande:
    Nej, det är väl så. Dumt om man inte vet säkert också. Får se till att få tummen ur och ta kontakt med min läkare för utskrift av Sobril som jag haft innan. Blä! Mår inge bra idag ju.
    Jobbigt läge! Men samtidigt tror jag att du skulle må sämre om du ammade med Atarax i kroppen. Försök att hålla ut den här kvällen och natten och ta tag i det hela imorgon.
  • Anonym (Atarax)

Ja, det löser sig. Är inte jätteilla. Då skulle jag inte sitta här och skriva... Får väl ta två Alvedon istället och hoppas att hjärtat slutar fladdra! Universallösning!

• Sencha

Jag har fått klartecken för enstaka tillfällen, under de omständigheter som rådde då. Men då var barnet ifråga 11 månader.

Jag tycker inte du ska göra det utan att prata med läkare först. Kan ju vara bra att diskutera med läkare för framtida tillfälle.

0401 & 0807
Svar på tråden Amma och äta Atarax - kan man?