• Essica

Förlovningsring vs vigselring

Hej!

Jag och min sambo har pratat om förlovning ganska länge nu, men han ska fria men han vill veta vad jag vill ha för ring. Mina krav är att om man lägger våra förlovningsringar på ett bord så ska man iaf kunna matcha ihop våra efter utseendet. Vi vill ha titanringar som är matta. Jag har hittat en ganska bred med tre stenar på höjd, älskar denna och mannens ring är riktigt snygg den med. Men vad ska man då ha för vigselring???

Hur ser er förlovningsring och vigselring ut, tycker de ska matcha och nästan tillhöra varandra.

• Svar på tråden Förlovningsring vs vigselring
  • La Lola

Vi skippade förlovningen. Kändes bara totalt onödig.

Min vigselring är mammas gamla i vitguld med 7 (eller 8) brillianter i o Robban har en slät  i titan. De är alltså inte likadana men det spelar ingen roll tycker vi.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Fruochmamma

Vi har helt släta förlovningsringar och sedan är min enkel med en större diamant (upphöjd) i mitten och tre mindre på var sida. Maken har ingen "extra" vigselring utan vi putsade hans förlovningsring.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • helene306

Förlovningsringarna köpte vi i Turkiet, guld, breda och hamrade (inte släta) Jag har en liten diamant i min. När vi kollade vigselringar ville jag ha stenar igen och sprang runt i olika butikr och kollade på nätet. Alla ringar jag hittade med så många stenar jag ville ha blev för höga. Slutligen hittade jag en ring på Albrekts guld med en större sten i mitten och 4 mindre på vardera sida. Den köpte vi och jag är helnöjd!

Vigselring kan du leta dig fram till sen annars kanske butiken har något matchande alternativ?

• Majsan70

Vi skippade oxå förlovningen. Köpte vigselringar med färgade spår istället.

• Oneesan

Köpte förlovningsringar i guld men skippade dem när vi bytte till vigselringar i titan. Förlovningsringarna smälte vi ner till ett smycke åt dottern

Arigato
  • sommar2001

Vi har inte gift oss än, har 2 vigselringsalternativ jag inte kan välja mellan.

Hur som helst har gubben en slät bred ringi vitguld, min förlovningsring är också slät, dock inte lika bred och sen har jag 14 små diamanter på ena sidan. 
    Tanken från början var att ha en smal slät ring som vigelring. Så att ringarna tillsammans blir slät/stenar/slät. Var dock så korkad så att jag berättade detta för en arbetskamrat som skulle gifta sig så nu har hon gjort precis så.

Sambon vill att jag ska ha en fet diamant på vigselringen. Det går att göra så att ringarna passar ihop men vet inte hur praktiskt det blir.. Vill trivas med ringen annars kommer jag inte att använda den.

Våra förlovningsringar matchar och min vigselring kommer att matcha förlovningsringarna. För oss är det viktigt. Om man inte kan hitta ett alternativ är det dock bättre att välja den ring man vill ha och ha olika än att inte använda ringen.

• Mabaja

vi har förlovningsringar där hälften är vitguld och hälften gult guld. .sen är den spårad... Vigselring har vi inte bestämt ännu, men vi funderar att ska han ha en ring så blir det likadan som vi har fast jag får en med stenar.. annars hittar vi på något annat om bara jag ska ha

• annca

Vi valde precis likadana förlovningsringar, utan stenar. Bara lite fasade i kanterna. Hans vigselring är likadan som förlovningsringen (nästan. - de hade hunnit sluta göra den vi köpte...) Min har en sten som överliggare, så att det ser ut som om förlovningsringen och vigselringen sitter ihop. Så här: www.familjeliv.se/hem/annca/gallery/php1wnreh_thumb.jpg (om länken funkar...)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Essica
    annca mycket fin ring!

Om de finns fler som vill dela med sig så blir jag glad, speciellt med bilder!
  • FruHess

Vi förlovade oss och gifte oss inom ett år. Har samma ringar. Silver med svart text. Semper Amemus. Som betyder vår kärlek är för evigt. Graverade in våra namn och vigseldatum då vi gifte oss. Tycker de borde räcka med en ring men känner man att man vill ha två ska man ha det. Behöver ju inte bli så dyrt heller så man kan ju ha en ring billigare. Däremot ska man inte blanda guld och silver då det för otur med sej. Lycka till!!

Svar på tråden Förlovningsring vs vigselring