• Humlemamma

Kan slemproppen lossna i v 7..?

Va nyss på toa, o när ja skulle torka kom de en stoooor slembobba som gick o "dra ut liksom" innan den tog slut.. O den såg precis ut som slemproppen gjort på mina andra barn, men de lossna de i slutet av graviditeten..

Kan de va den som lossna nu? E de mf på G då..?? E i v 6+1..

Nån som vet..? Försökte googla men hitta ingen info....

**Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 25/9**
  • Svar på tråden Kan slemproppen lossna i v 7..?
  • Sweetangel85

vad e de för färg då? är de precis som vanliga flytningar fast segt?

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Mimmi P

Jag är lite osäker men jag har för mig om att slemproppen, eller delar av den, kan lossna tidigt men att det inte är nån fara då den ombildas om det var förtidigt. Tror inte du behöver oroa dig för missfall iallafall.

• Humlemamma
    Sweetangel85 skrev 2010-02-01 10:32:07 följande:
    vad e de för färg då? är de precis som vanliga flytningar fast segt?
    Den va typ genomskinlig, så som älflytningar men väldigt seg, ja som älflytningar..
    Mina vanliga flytningar då jag e gravid e vita ej geleaktiga..
    Detta va geleaktigt..
    Mimmi P skrev 2010-02-01 10:32:33 följande:
    Jag är lite osäker men jag har för mig om att slemproppen, eller delar av den, kan lossna tidigt men att det inte är nån fara då den ombildas om det var förtidigt. Tror inte du behöver oroa dig för missfall iallafall.
    Man blir juh så orolig.. =//
    **Alexander 061222 Mitt allt!! | Agnes 080625 Min underbara prinsessa!!** | **Knodd - BF 25/9**
  • Sweetangel85

Okej, men så har jag haft flera ggr under min grav, sen vet jag inte vad de beror på.. men har aldrig reflekterat över det faktiskt.. kan faktiskt ha fått så mer när jag haft sex.. du har inte hafrt de?

• Humlemamma
    Sweetangel85 skrev 2010-02-01 10:54:42 följande:
    Okej, men så har jag haft flera ggr under min grav, sen vet jag inte vad de beror på.. men har aldrig reflekterat över det faktiskt.. kan faktiskt ha fått så mer när jag haft sex.. du har inte hafrt de?
    Jo hade sex igår på dagen för första gången sen äl 3 januari.. Kanske va de då? Inte sperma dock men nåt annat..
  • Sweetangel85
    Humlemamma skrev 2010-02-01 11:01:32 följande:
    Jo hade sex igår på dagen för första gången sen äl 3 januari.. Kanske va de då? Inte sperma dock men nåt annat..
    Jaa för jag har märkt att jag fått så dagen efter varje gång vi haft sex typ.. riktigt tjocka sega flytningar..
  • Humlemamma
    Sweetangel85 skrev 2010-02-01 11:03:00 följande:
    Jaa för jag har märkt att jag fått så dagen efter varje gång vi haft sex typ.. riktigt tjocka sega flytningar..
    Aha, då behöver jag inte va orolig då kanske.. Ska in på vul på onsdag för o kolla om de kommit nån bebis.. va inne i v 5+2 o då syndes bara en fostersäck, inget mer.. o den va strax på 1 cm stor..
    Så nu onsdag 6+3 ska jag in igen o kolla så de hänt nåt.. Hoppas verkligen de!
  • Humlemamma
    Teskedsmamman skrev 2010-02-01 11:15:30 följande:
    Slemproppen kan lossna när som helst, och många gånger under graviditeten, men den återbildas varje gång.
    Aha, men tänkte då den lossna nu liksom v 7, om de nu va den, så tänkt eja de kanske inte va nå bra..
  • Sweetangel85
    Humlemamma skrev 2010-02-01 11:05:45 följande:
    Aha, då behöver jag inte va orolig då kanske.. Ska in på vul på onsdag för o kolla om de kommit nån bebis.. va inne i v 5+2 o då syndes bara en fostersäck, inget mer.. o den va strax på 1 cm stor.. Så nu onsdag 6+3 ska jag in igen o kolla så de hänt nåt.. Hoppas verkligen de!
    nej de tror jag inte.. o du ska ju på VUL nu denna vecka me så de kommer nog o gå jättebra ska du se Härligt o få se den lille, som säkert har växt på isg! Kan ju vara svårt i början då man räknar från senaste mens, men alla embryon/foster växer ju så olika fram till v.18-20 nån gång..
Svar på tråden Kan slemproppen lossna i v 7..?