• Lantani

Är det värt att lägga pengar på pops skalbyxor eller är lindex överdragsbyxor helt okej?

Har börjat fundera på det här med vårytterkläder. Har innan varit helt inne på pops skalbyxor, men de är så himla dyra, är det värt att lägga dem pengarna?

Hur är lindex överdragbyxor? De kostar 149 kr och verkar faktiskt helt okej.

Vilka skulle ni satsat på till sonen som är snart 15 månader, kommer alltså växa till sig en del innan de ska användas. Än sålänge går han bara väldigt lite, kryper fortfarande mest!

• Svar på tråden Är det värt att lägga pengar på pops skalbyxor eller är lindex överdragsbyxor helt okej?
  • 071001

Kalla mig snål, men jag köper inte så dyra ytterplagg till dottern. Hon har och har haft regnställ, överdragsbyxor etc från H&M och jag har inget att klaga på.

• Alcarinque

Vi har haft både de fodrade och de ofodrade från Lindex varje år. Funkar hur bra som helst

♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
  • ninos

Lindex funkar perfekt. Du kan ju köpa två eller flera för samma pris som du betalar på ett par på POP. Helt onödigt tycker jag. Spara pengarna tills barnet självt börjar bry sig om märkeskläder

• Dr Mupp

det beror på vad du är ute efter. Pop är helt vattentäta, barnet kan altså bada i dem och det behövs inga regnkläder. Lindex håller för en del fukt men inte för att hoppa i vattenpölar.

Vi har haft lindex, men jag föredrar överdrgasbyxor som är helt vattentäta.

• Lantani

Hmm jag velar. Egentligen så tror jag att jag kommer ha regnkläder på honom om det regnar (men iof så har jag bara fodrade nu, och de funkar ju inte när det är varmare och regnar). Då känns det kanske som att man bör satsa på pops och skippa ofodrade regnkläder?

• fru Elle

Har haft både byxorna från Lindex och POP. Föredrar de från POP, framförallt så är de enklare att klä på. Det finns en dragkedja vid foten som gör det enklare att få dem över stövlar och skor. Var uppskattat på förskolan. Sen om det regnar så måste man inte dra på regnbyxor över. 

Molly 080302 och BF 100703
  • BigMama08

Pop passar inte min son så vi kör Nanook istället, suveräna.

Men jag skulle absolut välja ett par vattentäta. Det är otroligt skönt att se barnen leka och plaska runt i vattenpölarna och veta att kläderna inte läcker in. Galonisar funkar ju också när de är blött men det är tråkigt att behöva använda dem bara för att det finns lite vattenpölar ute.

• TgrMum

Jag tycker att POPs skalbyxor är alldeles för kalla i detta väder. Satsa på byxor som är avsedda för alpin skidåkning (kolla sportaffärer!). Många klär sina barn alldeles för kallt.

• TgrMum
    TgrMum skrev 2010-02-01 12:26:21 följande:
    Jag tycker att POPs skalbyxor är alldeles för kalla i detta väder. Satsa på byxor som är avsedda för alpin skidåkning (kolla sportaffärer!). Många klär sina barn alldeles för kallt.
    jaha.. du kanske inte menade NU utan i vår... sorry :)
    Då funkar H&M, Lindex, Coop etc precis lika bra och OM OM OM de skulle paja så har du råd att köpa ett par til för samma pengar.
    Jag har provat alla sorter och tycker att Didrikssons fodrade galonbrallor är de bästa för barn att leka ute i i vår/höstväder.
  • brünnhilde

Jag säger bara en sak: Tradera!

• supersötasilversara

Vi köpte FIX vinter/täckbyxor i år och de är HELT vattentäta, så kanske FIX har skalbyxor också som är vattentäta och ändå billigare än pop? Jag har haft POP-skalbyxor och de är verkligen KANON! SOm sagt, man behöver aldrig ha galonisar på. Vi har haft POPs skalset året runt (men overall när det är kallt), men mest vår och höst. En sommar var vi och tältade och det var ganska kyligt emellanåt (svensk sommar ) och då var det SKÖNT med riktiga skalbyxor och jacka.

Jag tror att så billiga byxor som 149kr inte håller måttet med vattentäthet, då måste man nog komplettera med galonisar så fort det är lite blöt eller regnar.

• Tant Green

Vi brukar ha ganska många överdragsbyxor för att slippa tvätta jämt (själva grejen med överdragsbyxor är ju att de ska vara leriga efter en dag på dagis men man vill ju inte att de ska stå av sig själva redan på morgonen...), så därför köper vi flera billigare. Mest har vi handlat på Åhléns. Vinterkläder köper jag däremot gärna dyrare för de behövs inte så många av.

• Baboll

Vi har haft Lindex överdragsbyxor för blandat vårväder med slask mm och galonisar (fodrade och ofodrade) när det är ren vattenlek i pölar och regn. Båda finns på dagis så de kan välja efter väderlek. Funkar bra, inget genomblött. Det är säkert bra med POP också  

• Dr Mupp
    Tant Green skrev 2010-02-01 13:30:31 följande:
    Vi brukar ha ganska många överdragsbyxor för att slippa tvätta jämt (själva grejen med överdragsbyxor är ju att de ska vara leriga efter en dag på dagis men man vill ju inte att de ska stå av sig själva redan på morgonen...), så därför köper vi flera billigare. Mest har vi handlat på Åhléns. Vinterkläder köper jag däremot gärna dyrare för de behövs inte så många av.
    Köper man vattentäta är det bara att spola av dem med duschen när de är leriga.
  • mapo51

Vi har Lindex överdragsbyxor till sonen och de används när det är lite fuktigt ute eller på våren/hösten när det inte regnar för att skydda byxorna.
    Om det regnar eller precis har regnat så blir det ändå galonbyxor och de vill gärna att vi har galonbyxor på förskolan så då tycker jag att det är onödigt att köpa dyra överdragsbyxor. Det blir ändå billigare med galonställ och överdragsbyxor från Lindex än att köpa PoPs skalbyxor.

Om det hade varit så att sonen hade gått på ett ur- och skurdagis hade jag nog resonerat annorlunda, men som det är nu så är de ute 1-2 timmar på fm och kanske lika mycket på em.

Svar på tråden Är det värt att lägga pengar på pops skalbyxor eller är lindex överdragsbyxor helt okej?