• Fidelis ad urnam

Skulle du köpa en begagnad säng?

Idag kommer det någon och köper våran gamla säng, som vi använde oss av i 7 år. Trodde aldrig att någon skulle köpa den, satte bara ut den på försäljning för att maken absolut ville försöka.

Hade du köpt en begagnad säng?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du köpa en begagnad säng?
  • Stårschan

Ja, men det beror på var jag skulle ha den. Till en sommarstuga eller som extrasäng skulle jag helt klart kunna köpa en begagnad. Skulle jag ha en ny ordinarie säng till mig och maken skulle jag köpa en fabriksny, eftersom anledningen till att vi skulle köpa ny säng med största sannolikhet var att den gamla var totalt slut och nedlegad.

Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • The past is now

Ja, absolut! Det har jag gjort och kan göra det igen. Jag menar madrassen köper man ju ny så vad är problemet egentligen?

• TyskMamma

Jag har redan två begagnade sängar hemma

• The Black Lady

Begagnad säng skulle jag köpa utan problem, men INTE en begagnad madrass....

• Mini liten

det beror på vad du menar med säng??... En sängstomme, utan madrass skulle jag definitivt kunna köpa beg. En madrass utan bäddmadrass, där man måste köpa en ny bäddmadrass, skulle jag kanske köpa beg. En madrass som man ska ligga direkt på, nej det skulle jag inte köpa beg.

• Vindfall

Sängstomme, ja men inte madrass. Skulle inte köpa en begagnad soffa heller.

Livet går fort nu...
  • Suzy QX

Lika lite som jag känner mig äcklad av att sova på hotell skulle jag vara av att köpa en begagnad säng.

Men då beror det ju på hur gammal den är.. Skulle ju inte köpa en nedlegad och ofräsh sådan.

Sedan själva ramen är väl helt oväsentligt om den är begagnad eller ny.. Man kan väl ändå skura av den??

Eller finns det verkligen folk som är illa berörd av tanken på att möbler har minnen som sitter kvar i sig.

Men som står ovanför.. en Bäddmadrass skulle jag Inte vilja ha begagnad.

• norgesessan

Sängstommen, ja...Madrass, nej....
    Ser ingen mening med att köpa en använd madrass när man sen ska sova på den varje natt..Ett hotell sover man inte på varje natt....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Fruochmamma
    The Black Lady skrev 2010-02-01 10:53:30 följande:
    Begagnad säng skulle jag köpa utan problem, men INTE en begagnad madrass....
    Samma här.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Skulle du köpa en begagnad säng?