• Eleni

Äta sin moderkaka?

Nyttigt och naturligt enligt vissa..Själv säger jag urk. Men bli lite nyfiken på hur vanligt det är, berätta gärna om du träffat någon som gjort det! Och på BB, vad säger personalen när man ber om att få med sig moderkakan hem och laga till? Kanske någon barnmorska därute som vill svara på hur ofta man får den frågan?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äta sin moderkaka?
  • LAV0LINA

Men vad är detta!?
    Först mens-tråden och så detta...

Jag kräks av bara tanken även denna gång
    {#lang_emotions_throwup}

• LAV0LINA

Var nog äckligt att bara se den tycker jag. Inget jag eller sambon hade velat se ens.
    Vissa tar ju kort på den osv, men jag fattar inte varför... Vem vill se det? Jag som vuxet barn hade inte velat se det i alla fall!!

• Eleni
    LAV0LINA skrev 2010-02-01 13:57:44 följande:
    Men vad är detta!?Först mens-tråden och så detta... Jag kräks av bara tanken även denna gång
    Ha ha jag vet! Nu ska vi vältra oss i äckel! Nej, men när jag läste den andra tråden och flera där hade bekanta som ätit moderkakan, då börjar man ju undra.. Blev lite nyfiken och ville forska vidare. Är det något folk gör???
  • Eleni
    LAV0LINA skrev 2010-02-01 14:01:18 följande:
    Var nog äckligt att bara se den tycker jag. Inget jag eller sambon hade velat se ens. Vissa tar ju kort på den osv, men jag fattar inte varför... Vem vill se det? Jag som vuxet barn hade inte velat se det i alla fall!!
    Nej min barnmorska höll upp den för mig när ettan föddes, hon ville att jag skulle se den. den var både äcklig och lite vacker på något vis.. Men med mitt andra barn blev jag tillfrågadom jag ville se och då avböjde jag! En gång var tillräckligt!
  • elinnnnn

haha, nejtack :)

v.13+ (byter veckor på måndagar) BF: 100808
  • LAV0LINA
    Eleni skrev 2010-02-01 14:03:22 följande:
    Ha ha jag vet! Nu ska vi vältra oss i äckel! Nej, men när jag läste den andra tråden och flera där hade bekanta som ätit moderkakan, då börjar man ju undra.. Blev lite nyfiken och ville forska vidare. Är det något folk gör???
    Nej, du skojar?!
    Usch!
    Haha, fy satan så äckligt... Må var adå att smaka mensblod, men att tugga i sig moderkakan är ju snudd på kannibalism kan jag tycka
  • Stårschan

Nej, nej, nej. Jag brukar inte vara pimpinett och kräsmagad, men min gräns går ändå en bra bit innan moderkaka på menyn...

Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • Pyttismamman

Haha aldrig att jag skulle smaka på den!  Däremot ville jag se den för att jag tyckte det var intresssant att se hur den såg ut.

Min Bm skojade och frågade om vi ville ha den med oss hem, tydligen är det bra gödning för rosenbuskarna!  Vi tackade vänligt nej  :)

Svar på tråden Äta sin moderkaka?