Jag misstänkte säte ganska länge men min bm höll inte med mig. Förrän jag var på läkarundersökning för sammandragningar, vid VUL konstaterades att bebisen låg i säte men det var i v 34 så det fanns ju tid för henne att vända sig. Bm tyckte att bebis låg med huvudet ner 20 min innan detta VUL... Bm höll fast vid att bebisen låg rätt ända fram till v 37 när hon inte kunde känna huvudet nere i bäckenet, bebisen hade lagt sig lite på tvären just då. Hon var dock bombsäker på att hon kände rumpan uppåt. Ultraljud visade att hon hade fel
Det blev en lyckad vändning av en helt underbar läkare!
Kan inte påstå att jag kände någon skillnad vad gäller bebisens rörelser, däremot upplevde jag det som väldigt annorlunda att ha bebisens rumpa under revbenen istället för att ha bebisens huvud där! När bebisen låg i säte så kunde jag inte böja mig snett framåt åt höger, det tog liksom emot så mycket att det var helt stopp. Jag upplevde det även som lite smärtsamt när huvudet slog emot revbenen. Kan säga att en spark mot revbenen inte var nåt i jämförelse!
Efter vändningen så kunde jag böja mig åt höger igen och kände inte av nån smärta av att det låg något och tryckte mot revbenen.