• karin76

Hur få bort stryk-på-namnlappar?!

Märklappar som man har strukit på ett plagg, hur sjutton får man bort lappen?! Har för mig att man skulle stryka på etiketten en gång till och sedan bara ta loss men lappen sitter ju som berget. Bra iof men just det här plagget skulle jag ge bort och vill inte ha lappen i :)  Hur GÖR man?!

• Svar på tråden Hur få bort stryk-på-namnlappar?!
  • Blå Flygare

Jag fick inte heller bort det så, men när jag tvättade det nästa gång så föll den bort.

• sarsparis

Har också provat men inte lyckats, därför fäster jag bara lapparna på tvättrådet så man kan klippa bort det om man vill ge bort plagget.

• Lejoliv

Pilla med en pincett, när du fått loss så stor bit att du kan greppa den drar du den som ett klistermärke.

• tessis72
    Blå Flygare skrev 2010-02-01 14:34:21 följande:
    Jag fick inte heller bort det så, men när jag tvättade det nästa gång så föll den bort.
    Jag jobbar med sådana märklappar .. Mitt mål är att man inte ska kunna ta bort lappen-- Vill man sälja vidare sina kläder är det bäst att stryka på etiketten bak .
    Lite sent för dig Men ett tips till nästa gång
    Lycka till
    www.exitosweden.se
  • Mamma 04 och 06

Vilket märke använde du? Det vill jag köpa! Jag tycker att alla lappar lossnar {#lang_emotions_yell}.

• tessis72
    Mamma 04 och 06 skrev 2010-03-10 21:24:10 följande:
    Vilket märke använde du? Det vill jag köpa! Jag tycker att alla lappar lossnar .
    Jag har ett tygmateriall som jag även använder till mina profilföretag .
    Mitt  lossnar inte , vid alla tester vi har gjort har ett lossnat då hade vi strykit med för svag värme. ska värmas i 170 % Testa blir du inte böjd återkom direkt till mig . mitt telefon nr och mejl finns på min hemsida.
    www.exitosweden.se
    Therese
Svar på tråden Hur få bort stryk-på-namnlappar?!