Ställning som gynnar barnet att "glida" ner??
Hej alla mammor/pappor,,eller to be.
Hej alla mammor/pappor,,eller to be.
stå upp en massa. Barnet glider längre ner av gravitationen. det är väl egentligen det enda som hjälper.
Att sitta pa en gymboll (heter det sa pa svenska?) lar fa bebisen att inta ratt position infor forlossningen. Man ska liksom gunga pa den, och rora pa backenet. Ha alltid benen brett isar oxa, att sitta med benen i kors var forbjudet, enligt BM som holl kursen pa mitt sjukhus.
okej, tack. försöker sitta mycket i skräddarställning när jag sitter. Har funderat på att skaffa yogaboll för att sitta på den.
Det som yoga instruktorer rekomenderar ar att sta pa alla 4, vila pannan i handerna och 'sjunk' ner mot golvet med overkroppen (laste nanstans,'sa att brosten snuddar golvet' !), sara pa benen och i hop med fotterna, makes sense?
Alltsa, jag tror man maste sta sa har ganska mycket, min yoga larare sa 20 min tre ggr per dag!! Men lite ar val battre an inget, jag tycker det ar en ratt bekvam stallning ocksa, lycka till!
Kan bara säga att jag har legat i soffan större delen av de sista veckorna och min bebis är så fixerad och långt nere att bm nästan inte kunde känna huvudet.