• fröken 1981

Någon med erfarenheter av Puregon?

Hej!
    Har försökt få barn i lite mer än ett år nu. Eftersom jag har PCO så har vi ju fått en del hjälp. Har dock inte träffat de mest förstående läkarna med det är ju inte så lätt i en liten stad (finns ju inte så många att välja på). Men nu har jag fått träffa en kvinna som iaf verkar veta vard hon gör.

Jag har ätit några kurer med endast Pergotime, enkel och dubel dos utan att ens få mens av det. När den nya läkaren tog över fick jag prova att ta Primolut för att se om det gav någon mens, vilket det gjorde. Då fick jag en ny kur Primolut för att få ytterligare en mens och sen starta med Synarela och där är jag nu. Tanken är att jag ska börja ta Puregon-sprutor för att få en ägglossning framöver. Men vi ska försöka på egen hand, alltså ingen insemination eller ivf.

Nu undrar jag om det är någon som har genomgått liknande behandling och om ni lyckats? Tacksam för alla råd och tips jag kan få, då det inte känns som jag får så mycket från läkarna.

Tack på förhand!

/Fröken81

• Svar på tråden Någon med erfarenheter av Puregon?
  • Marabo

Hej jag genomgick samma behandlig som du och lyckades med puregon första försöket.

Nu försöker jag bli gravid med andra barnet :)

lycka till {#lang_emotions_gravid}

• Boomie

Hej

Vi lyckades också med Puregon. Fast vi körde med insemination också. Resultatet blev i alla fall en underbar dotter (lyckades på första försöket).

Och liksom marabo ovan är vi nu inbokade för nya läkarbesök för att försöka med ett syskon.

Lycka till!

• fröken 1981

Grattis till er båda!
    Det ö
    är skönt att höra att ni lyckats, det höjer mitt hopp lite att även jag ska kunna bli gravid. Hur många dagar sprutade ni med Puregon?

/Fröken 81

• Boomie

Jag har för mig att jag sprutade i 13 dagar och sedan en pregnylspruta för att ägget skulle släppa. Fick höja dosen efter första vul:et eftersom det inte hänt så mycket. Och det blev bara ett enda (perfekt ) ägg av det hela.

• Cat79

Blev gravid på 3:e omgången Puregon men slutade tyvärr i MA i v 13 :( Jag gjorde ca 3 VUL under alla omgångar o ökade dosen lite efterhand. Fick en fin 1-2 äggblåsor på ca 19 mm.

Det finns hopp så kämpa på och lycka till. Kram

• Marabo

Vad det gäller Puregon är det olika person till person och doser  vissa kan ta 13 dagar vissa 5 det är bara att försöka och ge inte upp{#lang_emotions_wink}

• fröken 1981

Cat79: Tråkigt att höra om dit MA.

Själv är jag rätt besviken efter dagens besök hos läkaren. Ska fortsätta med nässpray en vecka till och sen blir det ett nytt besök. Känns som vi inte kommer någon vart.{#lang_emotions_frown}

Men, men den som väntar på något gott... (å då menar jag inte sprutorna {#lang_emotions_smile})

• Vitros

jag har också PCO och hade ingen lycka med Pergotime (får du ingen ägglossning av dem så får du ingen mens heller...)

Efter försök med både enkel, dubbel och trippeldos pergotime utan minsta lilla ägg så blev jag remiterad till Sophia Hemmet i Stockholm och fick testa Puregon och på första försöket lyckades vi!
    Jag tog 50ie (säger dig kanske inte så mycket än ;) i 7 dagar utan någon reaktion och sedan 75ie i 11 dagar till och då blev det två blåsor, som sedan blev våra tvillingar - som idag är 9 månader. Det är helt fantastiskt! :)
    Just nu genomgår jag behandling som äggdonator och då har jag tagit 100ie i 12 dagar, och då har jag MÅNGA blåsor. Mao är det ganska stort finlir för att få den där lagom dosen som ger en eller max två blåsor. Se till att få komma till en läkare som kan det han/hon gör!
    Vi fick inte heller någon hjälp med insemination eller liknande utan så fort jag fick ÄL så löste det sig.
    Lycka till!
  • Kinne79
    Vitros skrev 2010-02-06 21:32:17 följande:
    jag har också PCO och hade ingen lycka med Pergotime (får du ingen ägglossning av dem så får du ingen mens heller...) Efter försök med både enkel, dubbel och trippeldos pergotime utan minsta lilla ägg så blev jag remiterad till Sophia Hemmet i Stockholm och fick testa Puregon och på första försöket lyckades vi! Jag tog 50ie (säger dig kanske inte så mycket än ;) i 7 dagar utan någon reaktion och sedan 75ie i 11 dagar till och då blev det två blåsor, som sedan blev våra tvillingar - som idag är 9 månader. Det är helt fantastiskt! :) Just nu genomgår jag behandling som äggdonator och då har jag tagit 100ie i 12 dagar, och då har jag MÅNGA blåsor. Mao är det ganska stort finlir för att få den där lagom dosen som ger en eller max två blåsor. Se till att få komma till en läkare som kan det han/hon gör! Vi fick inte heller någon hjälp med insemination eller liknande utan så fort jag fick ÄL så löste det sig. Lycka till!
    Vad glad jag blev när jag läste detta, på tis ska jag börja ta sprutor efter att ha försökt med Pergo i 6 månader, precis som dig utan minsta resultat, så nu gav du mig massor av hopp. Tack!
  • Vitros

trulsa79: kul, det kommer säkert gå vägen! :)

Som jag skrev så är det lite knixigt att få till lagom "dos" har jag förstått det som, så man kan behöva lite tålamod där, men förhoppningsvis skruvar de till rätt dos till dig på en gång :)
Svar på tråden Någon med erfarenheter av Puregon?