Fotavtryck skrev 2010-02-01 22:29:43 följande:
ja det där med kostnaden är en stor fråga. Jag vill inte ha en möhippa som omfattar ett billigt resturangbesök o en dansrunda. Då kan jag lika gärna vara utan. Jag vill att det ska vara hela dagen o gärna övernattning osv. O aktiviteter som ALLA kan göra. Så därför har vi lagt undan en peng i budgeten för svensexa o möhipa. Just för att alla kan vara med. ALLA!
Ett exempel kan ju vara att hyra en stuga någonstans där alla kan övernatta. Någon i möhippegänget kanske tom har en sommarstuga, eller kan låna en, och då behöver övernattning inte kosta ett dugg.
Man kan laga en lyxig middag hemma istället för restaurang, alla kan hjälpa till. En sorts knytis som kan bli jättemysig.
Då har man kommit undan billigt både på mat och övernattning, och kan lägga någr a hundra på aktiviteter samt komplettera med aktiviteter man ordnar själv i stugan.
Ett bra tips är ju annars att ta tillvara på de kontakter och kunskaper som finns i gänget. På min möhippa fick jag spela in en cd. Eftersom syrran är kompis med ägaren till studion så kunde de troligen få ett bra pris och behövde inte ruinera sig på den aktiviteten.