• Anonym (spelsugen)

Sexspel

Jag och min man funderar på att köpa ett sexspel men det finns ju en hel del att välja mellan.
    Någon här som spelat följande spel och kan berätta lite hur de är?

Monogamy
    Nookii
    Kärleksspelet
    Sexspelet
    Romantikspelet
    Kamasutra
    Förspelet

Kanske kan någon ge exempel på det man ska göra som står på kortet? Eller exempel på en av de 50 fantasier som vinnaren får välja mellan i Monogamy?
    Hur långt går spelen? Hur hett blir det? Vill gärna ha ett spel som går långt med mycket sexuella och upphetsande saker. Kanske inte att han han får i uppdrag att stoppa in den direkt när vi har börjat spela men någon gång i spelet så vill jag ju det ;)

• Svar på tråden Sexspel
  • Anonym (spelsugen)

Uppeliupp

• Anonym (spelsugen)

Ingen som vet?

• Anonym (***)

Jag är med nyfiken då jag gå i samma funderingar...
    Så jag postar ett inlägg fär att se om detkommer några svar.

• Anonym

Äger kärleksspelet, förspelet och kamasutra spelet.. kamasutra är ju det spelet som går längst med udda ställningar och dyl. Medan kärleksspelet är helt lamt. Speciellt om man känner varandra rätt väl och man ska "dela hemligheter"  Kändes rätt b.
    Förspelet är väl någonstans mitt emellan

De andra har jag inte provat.

• Anonym (spelsugen)
    Anonym skrev 2010-02-03 19:52:21 följande:
     Äger kärleksspelet, förspelet och kamasutra spelet.. kamasutra är ju det spelet som går längst med udda ställningar och dyl. Medan kärleksspelet är helt lamt. Speciellt om man känner varandra rätt väl och man ska "dela hemligheter"  Kändes rätt b. Förspelet är väl någonstans mitt emellan De andra har jag inte provat.
    Okej så kamasutra går rätt långt då alltså?
    Kan du ge något exempel på något man ska göra i Förspelet? Är det typ saker som massage, att han kysser mig på brösten, oralsex och sånt med?
  • Anonym
    Anonym (spelsugen) skrev 2010-02-03 20:30:25 följande:
    Okej så kamasutra går rätt långt då alltså?Kan du ge något exempel på något man ska göra i Förspelet? Är det typ saker som massage, att han kysser mig på brösten, oralsex och sånt med?
    Monogamy är bra. På de första nivåerna är det ganska snällt, men om man vill så hettar det till rätt bra på slutet. Så vi brukar börja i den änden med en gång Spelet är också bra om man har lite svårt att kommunicera, man får veta mycket om varandras fantasier och så.
  • Anonym
    Anonym (spelsugen) skrev 2010-02-03 20:30:25 följande:
    Okej så kamasutra går rätt långt då alltså?Kan du ge något exempel på något man ska göra i Förspelet? Är det typ saker som massage, att han kysser mig på brösten, oralsex och sånt med?
    jag kom faktiskt inte ihåg, vet att jag blev bra besviken och spelade det bara en gång sen hamnade det längst in i garderoben och "försvann" sedan när vi flyttade.

Karmasuttra är det olika steg har jag för mig, först lite lättare med massage och så blir det mer och mer intense och slutar med att man ska dra tre "ställningskort" var.
    Shit, var inte igår jag spelade så har inte allt i huvudet. Vet att jag tyckte bra mycket bättre om det spelet som var lite action, ställningskorten kan man ju använda ibland ändå för att spica upp med något nytt. Alltså hoppa att spela och dra lite roliga nya ställningskort.

Kan bli ett par garv också när man inte är fantastiskt vig och stark och ska ge sig på något hehehe
  • Anonym (Hög-gravid)

Jag har beställt spelet nookii och kommer nog att få hem de imorgon. Har försökt leta på recensioner om spelet men har inte hittat nånting om det spelet tyvärr..
    Så, jag chansade och köpte de ialf :) Kan ju skriva här imorgon eller nån dag om det var bra :)

• Anonym (spelsugen)
    Anonym (Hög-gravid) skrev 2010-02-03 21:41:02 följande:
    Jag har beställt spelet nookii och kommer nog att få hem de imorgon. Har försökt leta på recensioner om spelet men har inte hittat nånting om det spelet tyvärr.. Så, jag chansade och köpte de ialf :) Kan ju skriva här imorgon eller nån dag om det var bra :)
    Åh, berätta gärna lite om vad spelet innehåller för uppdrag och sånt =)
  • Anonym (***)

Låter som att det får bli monogamy eller kamasutra spel för oss.
    anonym (hög-gravid) - berätta för oss hur det var. Nyfiken

• Anonym (nnnnn)

Kärleksspelet är totalt kass! Det enda spelet jag köpt, och det gjorde att jag aldrig mer vill köpa något sexspel. Hur lamt som helst.

• Anonym (spelsugen)
    Anonym (spelsugen) skrev 2010-02-04 00:31:01 följande:
    Åh, berätta gärna lite om vad spelet innehåller för uppdrag och sånt =)
    Detta googlade jag fram gällande nookii.

Nookii är framtaget för att ge “sexigt kul på tu man hand”. Det går ut på att par ska flytta runt varandras kroppar snarare än runt ett spelbräde med hjälp av instruktionskort uppdelade på “mmm”, “ooh” eller “aah”. Handlingar kan till exempel vara ”rör med tungorna i en cirkulerande rörelse”, ”sitt mellan mina lår med ansiktet mot mig och slå dina ben runt min kropp” och kyss din partner mitt på pannan”.

I spelmanualen står det att: "Nookii är en karta av förspel, en nyckel till en dörr av möjligheter med en mångfald av sensuella handlingar”. Det fungerar verkligen och är roligt hela tiden. En av huvudingredienserna i bra sex är medvetenhet och Nooki är ett perfekt sätt att utveckla sensualiteten.

Nookii erbjuder dig den oemotståndliga chansen att ha sensuellt roligt med din partner.

Har inte testat det spelet själv men föredrar monogamy
  • Anonym (spelsugen)

Glömde din fråga om förspelet. Har inte testat det heller. Gjorde samma sak här med att googla.Spelet går ut på att flytta spelpjäserna fram och tillbaka över spelplanen och därigenom passera den erogena zonen för att slutligen hamna i den heta zonen.

När båda spelarna hamnat i den heta zonen tillsammans, är detta slutet på spelet efter förhoppningsvis optimalt nöje och stimulering. När man uppnått detta är all vidare koncentration omöjlig, förutom att älska, vilket naturligtvis är den huvudsakliga meningen med spelet.

Ni kommer att lära er mer om att älska, mer om er partner och mer om dig själv än vad ni tidigare trodde var möjligt. Om ni inte redan nu är ett par blir ni det efter spelets slut.

Det finns inga förlorare i detta spel, förutom de som bestämmer sig att inte spela.

Innehåller:

Spelplan
    80 kort med frågor och instruktioner
    Spelpjäser

• Anonym (spelsugen)

Jo fast spelbeskrivningar har jag redan läst, jag vill ha lite mer detaljerad info än det =)

• Anonym (spelsugen)

Kan du kanske ge exempel på några avde fantasier som spelas avslutas med i Monogamy?

• Anonym (Mia)

Vi har Monogamy, har spelat några gånger och gillar det riktigt mycket. På den tredje, avslutande nivån går det riktigt hett till med många fantasifulla uppdrag, så jag skulle verkligen rekommendera spelet eftersom du verkar vara ute efter det Vi spelar gärna något extra varv på första eller andra nivån för att hinna bli lite varma i kläderna.
    Lite besvärligt kan vara att en del kort kan kräva en del rekvisita, så det får man vara beredd på.

Här följer ett exempel på ett fantasikort, som vinnaren kan välja i slutet av spelet:
    "Slit kläderna i stycken. Det händer alltid bara i filmer, men nu ska det hända hemma hos er. Ja, det här är er chans att få uppleva ljudet och känslan av kläder som slits sönder. Tag på er kläder som ni ändå tänkt slänga, strumpbyxor är bra. En av er går och gömmer sig, den andra leker jägare. Ni vet båda vad jägaren är ute efter och det ökar lusten och spänningen ännu mer. När bytet är hittat utspelar sig en vild och galen passionsstund till ljudet av kläder som slits sönder, flämtande andetag och stormande orgasmer"

• Anonym (spelsugen)
    Anonym (Mia) skrev 2010-02-04 20:56:19 följande:
    Vi har Monogamy, har spelat några gånger och gillar det riktigt mycket. På den tredje, avslutande nivån går det riktigt hett till med många fantasifulla uppdrag, så jag skulle verkligen rekommendera spelet eftersom du verkar vara ute efter det Vi spelar gärna något extra varv på första eller andra nivån för att hinna bli lite varma i kläderna. Lite besvärligt kan vara att en del kort kan kräva en del rekvisita, så det får man vara beredd på. Här följer ett exempel på ett fantasikort, som vinnaren kan välja i slutet av spelet: "Slit kläderna i stycken. Det händer alltid bara i filmer, men nu ska det hända hemma hos er. Ja, det här är er chans att få uppleva ljudet och känslan av kläder som slits sönder. Tag på er kläder som ni ändå tänkt slänga, strumpbyxor är bra. En av er går och gömmer sig, den andra leker jägare. Ni vet båda vad jägaren är ute efter och det ökar lusten och spänningen ännu mer. När bytet är hittat utspelar sig en vild och galen passionsstund till ljudet av kläder som slits sönder, flämtande andetag och stormande orgasmer"
    Spännande, är alla fantasier så där avancerade? Alltså med lite rekvisita och rollspelande?

Googlade fram en annan fantasi om att få sex när man är på en massageklinik, låter också spännande.
    Finns det "tama" fantasier som typ mata din partner med jordgubbar och champagne?
    Eller har alla typ mer en sexig story?
  • Anonym (Mia)

Nej, alla fantasier är "avancerade" och handlar om sex. Det är ju själva upplösningen av spelet, även om vi har valt att spara fantasierna till en annan dag eftersom vi inte står ut med att följa fler kortinstruktioner utan bara vill älska med varandra när vi kommit så långt.
    Mata med jordgubbar och dylikt kan dyka upp tidigare i spelet.

• Anonym (spelsugen)
    Anonym (Mia) skrev 2010-02-04 21:14:05 följande:
    Nej, alla fantasier är "avancerade" och handlar om sex. Det är ju själva upplösningen av spelet, även om vi har valt att spara fantasierna till en annan dag eftersom vi inte står ut med att följa fler kortinstruktioner utan bara vill älska med varandra när vi kommit så långt. Mata med jordgubbar och dylikt kan dyka upp tidigare i spelet.
    Men alla fantasier har en story alltså? Inte bara typ knulla din partner på köksbordet eller låt din partner tillfredsställa dig oralt tills du kommer?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (spelsugen) skrev 2010-02-04 21:18:54 följande:
    Men alla fantasier har en story alltså? Inte bara typ knulla din partner på köksbordet eller låt din partner tillfredsställa dig oralt tills du kommer?
    Ja, av de jag har sett verkar det finnas en story att följa eller inspireras av. På korten man får under spelets gång står det däremot mer direkta uppmaningar, men de är bra formulerade och tydliga.
Svar på tråden Sexspel