• charmig

Klart han ska ha saft????varför?

Jag undrar om jag har helt fel..men inte dricker man väl saft på en Måndagskväll?. Min man verkar inte förstå varför man inte ska göra det iallafall,jag anser att det hör hemma på helgger och på kalas. Någon mer

• Svar på tråden Klart han ska ha saft????varför?
  • Anatha

Din man får väl dricka vad han vill när han vill? Själv dricker jag coca cola just nu.

• FannyN

Jag tar ett glas ikväll jag. Vad spelar veckodagen för roll?

• iolanthe

Som vuxen får man väl dricka saft precis när man vill. Men gäller det barn tycker jag att man ska försöka begränsa intaget, för saft är inte speciellt nyttigt.

• Champagne

Själv dricker jag vin.

Alla är vi olika

• LuMa

Tja.. Jag kan inte se att det skulle vara någon större fara att dricka ett glas saft vare sej det är måndag, torsdag eller lördag..
    Det skulle inte vara nåt jag skulle spänna mej över.

• Menhir

Menar du dina barn? Åtminstone små barn bör bara dricka saft till helgen för att inte få i sig socker i onödan.

Men om det är din man förstår jag itne hur du tänker, han gör väl som han vill.

Själv sitter jag o äter popcorn o dricker läsk. Light förståss eftersom jag är tandläkare men ändå.

• zanna80

Håller med de andra, jag tycker man får väl dricka vad man känner för oavsett dag (dock inte alkohol). Jag har för övrigt druckit saft i dag till fikat.
    Nu menar jag vuxna, barn borde ha begränsat intag (som iolanthe skrev)

♥ bf 16 februari 2010 ♥
  • MK84
    Menhir skrev 2010-02-01 19:50:09 följande:
    Menar du dina barn? Åtminstone små barn bör bara dricka saft till helgen för att inte få i sig socker i onödan. Men om det är din man förstår jag itne hur du tänker, han gör väl som han vill. Själv sitter jag o äter popcorn o dricker läsk. Light förståss eftersom jag är tandläkare men ändå.
    Min tandläkare sa att light är lika dåligt som vanlig läsk, är de fel?
  • charmig
    Menhir skrev 2010-02-01 19:50:09 följande:
    Menar du dina barn? Åtminstone små barn bör bara dricka saft till helgen för att inte få i sig socker i onödan.Men om det är din man förstår jag itne hur du tänker, han gör väl som han vill.Själv sitter jag o äter popcorn o dricker läsk. Light förståss eftersom jag är tandläkare men ändå.
    kLART ATT MIN MAN FÅR DRICKA VAD HAN VILL DET BRYR JAG MIG INTE OM.....ÅTERIGEN GÄLLER DET MINA BARN PÅ 3,5 ÅR O 10 MÅN
Svar på tråden Klart han ska ha saft????varför?