• N a n n A

Föda vanligt efter kejsarsnitt!

Hej

Mitt första barn låg i säte och föddes med kejsarsnitt, nu är jag gravid igen och ser ut att bli en normal förlossning den här gången. Undrar om det är någon som har varit med om detta och i vilken  vecka kom bebisen?

Det sägs att förlossningen går fortare andra gången, men om man gjort snitt första gången kanske det blir som om det vore första gången?

• Svar på tråden Föda vanligt efter kejsarsnitt!
  • listo

Min första dotter föddes med kejsarsnitt på grund av att hon låg knasigt och inte kunde tränga ner i förlossningskanalen.

1 år och 10 månader efter det födde jag tvillingar vaginalt. Förlossningen gick fort, 4½ timme från vattenavgång och första värken tills båda tjejerna var födda. Tvillingar kommer ofta lite tidigare än BF, mina kom 6 veckor för tidigt.

Traddiraddiraj
  • mammageno

puffar upp tråden vill med veta

• sarap1978

Jag har samma läge som TS. Kejsarsnitt pga säte första gången. Nu anses jag vara förstföderska när det blir dags. Är i vi 37 nu.
    Lääängtar och ser fram emot en vaginal förlossning.

• Toka2

Jag snittades pga eklampsi i v33+1, så jag hade inget etablerat värkarbete, var inte öppen etc. Så även om jag räknades som omföderska med andra barnet så blev förlossningen som om jag hade varit en förstföderska.

BF+4 hade jag ingen känning. Svägerskan frågade på tipspromenaden, och jag muttrade surt att det nog inte blir bebis före midsommar (detta var i slutet av april -07).. Minuterna senare börjar vattnet att sippra. 8½ timme senare var vi föräldrar igen.
    I maj -08 var det dags igen. Jag vaknade BF-3 av att det var dags att kissa, klockan var 04:40. På väg till toaletten kommer första värken. 05:36 är minstingen född i farstun. Och då försökte jag ändå vänta in ambulansen i en kvart eller så..
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Lillstrumpa

Jag fick min första son med kejsarsnitt pga säte.

Min andra son föddes på bf+5 vaginalt efter 24 h värkarbete varav 3 h krystvärkar. Det kan alltså bli lite hur som helst... Räknades som förstföderska och detta räknades även som en normal förlossning för en förstföderska.
  • Dagsländan

Min dotter som föddes -08 låg i säte fastkilad som läkarna sa då det inte gick att vända henne på vändningsförsöket. Är gravid igen och BF 23mars, misstänker säte igen då sparkarna åter håller sig i nedre delen av magen. Ska kolla detta med UL nästa måndag då även min bm börjar tro att det är säte då hon kände sparkar på fel ställe och lyssnade på hjärtat väldigt högt upp på magen.
    Hade verkligen hoppats på en normal förlossning denna gång.

Svar på tråden Föda vanligt efter kejsarsnitt!