• LillaCamilla

babymonitor

Ska köpa en babymonitor men vet inte vilken modell ja ska välja. Finns ju så många..
    Någon som vet någon bra babymonitor som inte kostar över 1000-lappen?

• Svar på tråden babymonitor
  • Åja81

Borde väl egentligen inte svara då jag inte vet priser riktigt!

Min första babyvakt var en padwico 923 den är kanonbra och kostade väl ungefär runt 1000kr.
    Tyvärr så dränkte min dotter den i vatten och sen ville den inte funka riktigt så jag fick en philips av min granne, priset på denna vet jag därför inte riktigt...men tror inte dom är så dyra mellan 5-700 tror jag..
    Den är bra men jag har aldrig kunnat släppa min padwico för på den ser man när den låter, det gör man inte med philipsen jag har, bra att se när man damsuger eller tex vispar grädde....padwicon vibrerar även...
    Har envisats med den för jag gillar den bättre, nu så kan man lita på padwicon igen men jag behöver byta batterier bara, så padwico rekommenderas av mej, den tålde verkligen att ligga i vatten och det var iallafall i april förra året så den borde ärgat nu isåfall...

Från första början beställde jag en från bosieboo, gör INTE det! Den reagerar skitdåligt på ljud, kunde sitta sjunga brevid den och den reagerade inte...så lite dyrare är bättre...

Iallafall lite omdöme från mej!

• LillaCamilla
    Åja81 skrev 2010-02-01 21:18:42 följande:
    Borde väl egentligen inte svara då jag inte vet priser riktigt! Min första babyvakt var en padwico 923 den är kanonbra och kostade väl ungefär runt 1000kr. Tyvärr så dränkte min dotter den i vatten och sen ville den inte funka riktigt så jag fick en philips av min granne, priset på denna vet jag därför inte riktigt...men tror inte dom är så dyra mellan 5-700 tror jag.. Den är bra men jag har aldrig kunnat släppa min padwico för på den ser man när den låter, det gör man inte med philipsen jag har, bra att se när man damsuger eller tex vispar grädde....padwicon vibrerar även... Har envisats med den för jag gillar den bättre, nu så kan man lita på padwicon igen men jag behöver byta batterier bara, så padwico rekommenderas av mej, den tålde verkligen att ligga i vatten och det var iallafall i april förra året så den borde ärgat nu isåfall... Från första början beställde jag en från bosieboo, gör INTE det! Den reagerar skitdåligt på ljud, kunde sitta sjunga brevid den och den reagerade inte...så lite dyrare är bättre... Iallafall lite omdöme från mej!
    Tack för ditt svar!
    har kikat på en sån där padwico 923, men tyckte den va lite för dyr. På lekia här i min stad kostade den ca 1200.

Ingen som vet någon annan bra babymonitor?
  • Pearl22
    LillaCamilla skrev 2010-02-02 22:15:07 följande:
    Tack för ditt svar! har kikat på en sån där padwico 923, men tyckte den va lite för dyr. På lekia här i min stad kostade den ca 1200. Ingen som vet någon annan bra babymonitor?
    Jag har också en padwico 923 och är väldigt nöjd med den. Visst, den var inte billig men för mig är den helt klart värt pengarna. Jag vill att båda enheterna ska fungera utan sladd, så man kan ha baby-enheten ute i vagnen t.ex, och att den ska varna när kontakten bryts eller är lite batteri. Det är också väldigt bra ljud i denna... Har provat billiga babyvakter tidigare och för det första blir man ju låst då de ej har batteridrift...för det andra brukar ljudet vara så dåligt att man hör bara brus i princip när den aktiveras. Sen har ju de billigare babyvakterna inte så många kanaler heller vilket resulterar i att man kan få in störningar från andra apparater/nätverk/babyvakter i närheten.
  • LillaCamilla

Börjar fundera på om man ska lägga till lite extra pengar och skaffa en sån där padwico 923...=)

men ingen som har testat topcom babytalker 1010? den ska ju tydligen va bäst i test enligt tidningen "Vi föräldrar"

• Åja81

Kan inte svara exakt, tror det är en sån min kusin har, hon är inte nöjd med den, ska fråga henne...

Tycker helt klart det är värt pengarna med en padwico, den är underbar, bra ljud, varnar för både batteri och ingen mottagning, du ser när den är igång och den kan vibrera då med..den är skitbra.
    Du kommer ha mycket nytta av den tror jag, och även till kanske fler barn senare om ni tänkt er det.

• LillaCamilla

Nu har ja köpt en babymonitor. De blev en padwico 923 =)
    Den sitter på laddning nu, hoppas den fungerar bra!

• Pearl22
    LillaCamilla skrev 2010-02-04 13:53:40 följande:
    Nu har ja köpt en babymonitor. De blev en padwico 923 =)Den sitter på laddning nu, hoppas den fungerar bra!
    Härligt!! Hoppas du blir nöjd :)
  • LillaCamilla

Tänkte bara berätta att ja e mycket nöjd me min padwico =)
    tack alla som tipsade om den!

Svar på tråden babymonitor