Pretty Banana skrev 2010-02-02 08:53:31 följande:
Åhhh vad avundsjuk jag blir. Mitt hår håller ca 4 veckor. Jag har försökt spara ut det i flera år nu, men det blir aldrig längre än axellångt pga att jag måste toppa det så ofta Jag gör blonda slingor med jämna mellanrum, plattar det 2-3 gånger i veckan och tvättar det varannan dag. Skulle vilja sluta med allt detta och bara låta det vara, men samtidigt vill jag inte gå och se ful ut i håret varje dag i typ två år
Men du.. :) jag slutade helt.. efter sommaren.. eller för c 6 månader sedan.. har utväxt med blodspray som är på G ut.
I början är det ju klart att det kan kännas lite fett. MEN det går över och för mig snabbt!
Jag har i mina yngre år tvättar håret 2 ggr om dagen, stylat o sprayat o plattat o lockat.
Men jag har aldrig haft så fint hår som nu!
läs på
www.lockig.se (nej du behöver inte vara lockig för att vara där:))
När jag slutade med shampo första gången började jag med sånt som blev för mycket. Tvätt med bikarbonat osv.. MEN när jag satt med värkar o skulle på BB och knäckte ägg o aldrig ahnn tvtta håret slutade jag..
För att ni bestämt mig riktigt för att aldrig mer använda schampo!
och för att göra det för mig så enkelt som möjligt och ändå få lite doft i håret. Började jag med endast balsam. O jag är så glad att jag slutat! Mitt hår känns som hår.Mjukt och fint!
Nu börjar det kanske bli för mycket Nopoo.. men läs gärna på den sidan, jag är säker på att om du ger det en chans så kommer du inte ångra dej..
För 1 år sedan hade jag kort pageklippt mörkfärgat hår, plattat.. Snyggt men..
Nu har jag axellångt, uppklippt och vågigt och lockigt hår (naturligt)