duschmössa?
Nu när det är så kallt är det ju bra för barnen med duschmössa efter gympan-- vet att jag hade en sån där som ser ut som en rymdhjälm med litet fönster.. ==) Finns dom kvar? Har bara sett sånna där med resår som tanter har...??
Nu när det är så kallt är det ju bra för barnen med duschmössa efter gympan-- vet att jag hade en sån där som ser ut som en rymdhjälm med litet fönster.. ==) Finns dom kvar? Har bara sett sånna där med resår som tanter har...??
Har inte hittat nån sån som vi hade som yngre, bara sånna med resår - fast de fugerar utmärkt. Min dotter har haft ett par olika, med hello kitty, blommor osv.
Jag såg en gång en sådan "rymdhjälm" på Tradera. När jag gick i lågstadiet så fanns det allmänna sådana i skolans duschrum.
Men gud...tack för tipset. Jag har funderat på hu sjutton vi skall göra med dottern efter gympan eftersom hon alltid duschar håret o därmed riskerar att bli sjuk. Inte en enda gång har jag ens tänkt tanken duschmössa. *skäms lite*
Vart köper man en sådan frågar jag då?
Tack snälla...fattar inte att jag inte själv tänkt på detta innan. *S*
Men...man blir ju svettig i håret oxå...?.....
Hur eller hur är det väl aldrig jättebra för barn att gå ut med blött hår på vintern. Tvätta håret kan man väl göra hemma! Hade oxå en sån rymdhjälm när jag gick i skolan (hade långt hår till midjan) funkade super! Hmmm, har för mig att jag såg det för ett tag sen på ngn affär.... Hmmm kan inte komma på var, dock. Kan ha varit på babyproffsen i växjö, de har ganska mycket!
i min sons klass har man inte duschmössor av den enkla andledningen att deras fröken ( som är ett stort fråge tecken ????????????? ) inte vill hålla reda på fler saker ( fniss ) ... men de får inte heller duscha sina hår.... de får stå "böjda som bananer" säger TROLLE ... eftersom duschrummet bara har fasta takduschar,,,
hm,,,
och jo MAJSAN70 alla döda räknas!!! ja då så är det!!!!