• Anonym

Få reda på var någon bor/är skriven

Finns det nåt ställe där man kan se var en person är skriven? Förutom Eniro, Hitta och dylikt - där står nämligen båda adresserna (den nya och den gamla.. ellerja, vilken nu som gäller)

Jag vill helst inte fråga personen själv, eftersom det kanske är lite känsligt och privat.

• Svar på tråden Få reda på var någon bor/är skriven
  • Anonym
    vivianne skrev 2010-02-02 14:05:18 följande:
    www.birthday.se  Eller ring skatteverket, ibland är det en viss, kortare, fördröjning i databaserna. Det är offentliga uppgifter.
    Så den adresssen som står där är den som gäller? Det är inte som Eniro/Hitta där både säger olika, eller bådaoch (beroende på telefonnr)
  • vivianne

Birthday har folkbokföringsadressen. Hitta/eniro har dit telefonräkningen skickas (om jag fattat det rätt). Men har vederbörande mycket nyligen flyttat kan det som sagt vara en eftersläpning.

• Smilla75
    Anonym skrev 2010-02-02 14:07:13 följande:
    Så den adresssen som står där är den som gäller? Det är inte som Eniro/Hitta där både säger olika, eller bådaoch (beroende på telefonnr)
    Nej, den behöver inte gälla. Ratsit som jag länkade till hämtar från de offentliga registren. Gå in och kolla dig själv så ser du allt vad som kommer upp.
Svar på tråden Få reda på var någon bor/är skriven