Kycklinggryta recept, Tack!
Jag älskar kyckling och jag undrar om det finns någon som har ett gott recept på kycklinggryta eller nåt liknande?
Jag älskar kyckling och jag undrar om det finns någon som har ett gott recept på kycklinggryta eller nåt liknande?
Pappa brukar göra en supergod o väldigt enkel kyklinggryta.
- Kyckling
- Kokosmjölk
- Brockoli
- Valfi kryddning
Till det äter man nudlar
O sen kan man ju ha currypasta till, visst låter det som ett simplet recept men sjukt gott!
Steka kyckling i bitar, champinjoner, paprika och curry blanda ner creme fraiche och lite grädde, servera med pasta eller ris.
Detta är gott. Kycklinggryta För 5-6 personer. 1 kg kyckling filé, ben, hel styckad 2 gula lökar, finhackad 1 pkt bacon, strimlat 500 g färska champinjoner, skivade 1 köttbuljongtärning 1 pkt passerade tomater 3-4 dl vatten 2 dl vin 1 nypa socker 1 dl chilisås Fräs kycklingen i margarin. Krydda med peppar. Lägg över i en stor gryta. Använder man filé föredrar jag att strimla fileérna. Fräs baconet och låt det rinna av innan du lägger det i kycklinggrytan. Fräs lök och svamp och lägg det i grytan. Häll på tomater, vatten, vin, chilisås och socker, lägg i buljong och låt grytan koka ihop åtminstone 30-45 min. Smaka av med salt och vitpeppar. Vi föredrar att servera grytan med ris.
Hade ett recept när jag fortfarande åt kött som brukade bli uppskattat:
Stek strimlad kycklingfilé (eller lårinnefilé) och tillsätt grädde av valfri fetthalt. Hacka ner inlagd soltorkad tomat, inlagd vitlök, grön paprika samt lägg i ett par matskedar syltlök. Red eventuellt såsen om den blir tunn. Smaka av såsen med salt , peppar och sambal oelek och servera med ris och grön sallad.
Konstigt det blev. Hoppas det blir bättre nu.
Kycklinggryta
För 5-6 personer.
1 kg kyckling filé, ben, hel styckad
2 gula lökar, finhackad
1 pkt bacon, strimlat
500 g färska champinjoner, skivade
1 köttbuljongtärning
1 pkt passerade tomater
3-4 dl vatten
2 dl vin
1 nypa socker
1 dl chilisås
Fräs kycklingen i margarin. Krydda med peppar. Lägg över i en stor gryta. Använder man filé föredrar jag att strimla fileérna. Fräs baconet och låt det rinna av innan du lägger det i kycklinggrytan. Fräs lök och svamp och lägg det i grytan. Häll på tomater, vatten, vin, chilisås och socker, lägg i buljong och låt grytan koka ihop åtminstone 30-45 min. Smaka av med salt och vitpeppar. Vi föredrar att servera grytan med ris.
Världens lättaste kyckling gryta
500g strimlad kycklingfilé
1/2 tsk salt
1krm peppar
1msk curry
4dl matlagningsgrädde
1 1/2 msk koncentrerad kycklingfond
Bryn kycklingen,krydda med salt och peppar.Rör i curry,grädde och fond.Låt koka i 3-4 min.FÄRDIGT!!
Brukar servera med ris,skivad banan och mango chutney,men det väljer man ju vad man vill.
Kyckling
Lök (purjo eller gul)
Parprika
Champinjoner
Bacon
Grädde
Cocosmjölk
Steka och sen låta puttra, servera med ris.
Vi har ett recept på en jättegod kycklingryta med ananas
ca 4 portioner
1 grillad eller ungstekt kyckling (går bra med kycklingfiléer också)
1gul lök
1 pkt bacon (om man vill)
1 msk curry
2 msk mjöl
3 dl buljong
1 dl lätt creme fraiche
4 skivor ananas
Skala och hacka löken. Klipp baconet i strimlor. Fräs lök, bacon och curry i en gryta. Strö över mjölet och späd med buljongen. Låt koka i ca 10 min.
Tillsätt creme fraiche och ananasen skuren i bitar. Lägg i kycklingbitarna och värm tillsammans. Strö över kryddgrönt.