Ni som har barn upp till 6 månader- Hur ofta badar ni dem?
Jag har en kille på snart en månad. Vi badar honom 1-2 ggr i veckan som det är nu. Men jag läste att det är bra att ha kvällsbad som rutin.
Hur ofta badar ni era små?
Jag har en kille på snart en månad. Vi badar honom 1-2 ggr i veckan som det är nu. Men jag läste att det är bra att ha kvällsbad som rutin.
Hur ofta badar ni era små?
1 gång i v då han har lika känslig hud som mig och min andra son..
varannan kväll.sen tvättar han ansikte,rumpa och händer den andra kvällen.jätte bra med rutiner.
Badar aldrig min femmånaders, men sköljer honom under kran från magen och ner varje dag. Han har inga fettveck som det samlas "gojs" i. Däremot funderar jag på bad som en del av nattningsrutinen. Men det är ju uttorkande med för mycket tvätt, så jag vet inte riktigt...
det gör vi med varje kväll..
när det behövs.
skiter hon ner sig flera ggr på en dag så är det lättare att skölja av under kranen, men annars är det kanske 1-2 ggr i veckan. hon har en hel del veck
att bada varje kväll har vi inte tid med då de andra barnen kräver lite mer än vad bäbisen gör
Vi har fått rådet från bvc att inte bada sonen mer än max 1gång i veckan pga känslig hy.. Men självklart tvättar vi av honom varje dag, det är vår kvällsrutin =)
men med olja torkar de inte ut om man inte har väldig känslig hud,, vi badar vår son varannan dag har alltid gjort som kvällsrutin,, och massage de andra dagarna,,
Ca 1 gång var- eller varannan månad när hon var så liten. Förstår verkligen inte varför man ska bada dem oftare... tvätta av däremot gjorde vi ju såklart varje dag, med tvättlappar. I skymslen och vrår