• annica10

Nån mer som försökt bli gravid läänge?

Hej!
    Nu har jag och min sambo försökt läänge och de blir ingen bebis =( har fått tid i mars hos läkaren, nervös =S
    Nån mer som vart i samma situation? skulle va najs att få prata lite med nån i samma situation..

• Svar på tråden Nån mer som försökt bli gravid läänge?
  • Turboathena

Jaa vi har försökt i tre år utan att lyckas... har blivit några väldigt tidiga missfall men det är allt :(

• gehe

Två och ett halvt år. Två hormonbeh utan resultat=(

• arold

Ofrivilligt barnlös i fyra år. 3 ivf behandlingar. Förhoppningsvis blir det uppsala nästa vecka för insättning av femte försöket =/

• pinkiepie

kämpat på sen tidigt mf i agu 08.. helt förstörd att de inte blir nått men den 4 mars ska vi på vår första utredning i uppsala bra narvös men känns ändå skönt att få lite hjälp...

• arold

Har sista 1,5 året tränat regelbundet (har normalvikt), ätit sunt +  tillskott, akupunktur sista 6 månaderna och gått till en beteendevetare i ett år. Har än så länge inte gett något resultat.
    Det kommer när det kommer.... Men när?!!!!!

• pinkiepie

flera dar kvar till den 4 mars.. men attans vad man tänker å bra spänd är man med totalt ofokiserad de ända man tänker på är ju att man ska plussa.. nu har 2 avmina nära vänner + vill lova att man blev bra ledsen..

• annica10

Hej och tack för alla svar =)

Har vart mycket på sista tiden så har inte hunnit skriva här. Skönt att veta att man inte är ensam iallafall. Jag har lämnat mitt blodprov nu inför vårat besök den 22 mars och killen ska lämna idag. Käns som det är lååååångt dit men hoppas på att tiden ska gå snabbt!

Pikapika: tack för länken!

arold: har ni bokat någon läkar tid?

pinkiepie: ja då hinner ni gå innan vi ska, skriv gärna hur det går för er. vet hur de käns när nån annan plussar, 2 kollegor på jobbet plussade nyligen och 2 vänner till mej(inte nära) gjorde abort i höstas för att de va inte "rätt tid punkt" nu att få barn, då blir man arg !{#lang_emotions_yell}  de har "rätten" att välja när de passar dom att skaffa barn men vi måste kämpa och kämpa....käns så orättvist

Alla ni andra, håller tummarna för er!!

• arold

Vi var på vår första läkartid 2007. Vi fick återkomma 2008 då det gått 2 år utan resultat. Både jag och min sambo är "friskförklarade". Gjort tre ivf behandlingar och fyra försök, skall ev göra femte nu till helgen om min ägglossning fungerar som den skall.
    Det som är frustrerande är att det inte är något fel. tar bara lite längre tid för vissa!!. Hur länge skall man orka. Fem av våra närmsta vänner har fått barn de sista 2 åren, två är gravida med sitt andra barn nu. Det värker i hjärtat att inte få vara med i babyboomen, och blir stressad av att inget händer!.
    Både jag och min sambo har fast arbete, bra ekonomi, tillsammans i åtta år, gjort våra resor och unnat oss det vi vill. Nästa steg är att bli en familj med barn i bilden. Känns som allt bara har stannat och barn är det som finns i mina tankar dagligen =( .

Svar på tråden Nån mer som försökt bli gravid läänge?