• Matillin

Vad får man betala för långtidsboende i lägenhet på canarieöarna?

Mina föräldrar är pensionärer och är just nu på cypern där dom betalar rätt lite för 7 veckors boende på sunwing.
    Undrar mest av nyfikenhet vad man kan komma undan med på canarieöarna nu i perioden jan-mars?
    Någon kanske har föräldrar eller morföräldrar som är pensionärer och åker dit?

• Svar på tråden Vad får man betala för långtidsboende i lägenhet på canarieöarna?
  • hotten

på cypern är det lågsäsong nu å på canaris högsäsong:)

de billigaste är ju om man hyr privat tex en liten 1-2 rums villa på san augustin, som är svenskarnas by med svenska kyrkan, skolan osv.. då kan du komma undan med ca 5000,- å uppåt en månad.. + flygresan så klart.
    men det är ju inte att jämföra med sunwing med aktiviteter, reseledare osv.. skall du på sånt så brukar vi betala ca 50 000,- 4 veckor (2 vuxna + en 10 åring)

• Matillin
    hotten skrev 2010-02-05 00:30:38 följande:
    på cypern är det lågsäsong nu å på canaris högsäsong:)de billigaste är ju om man hyr privat tex en liten 1-2 rums villa på san augustin, som är svenskarnas by med svenska kyrkan, skolan osv.. då kan du komma undan med ca 5000,- å uppåt en månad.. + flygresan så klart.men det är ju inte att jämföra med sunwing med aktiviteter, reseledare osv.. skall du på sånt så brukar vi betala ca 50 000,- 4 veckor (2 vuxna + en 10 åring)
    Nej sunwing är nog något helt annat. Mina föräldrar har det skitbra där på cyper nu, men nackdelen är ju vädret det har varit 10 grader till och från. Canarieöarna är ju mer solsäkert men då får man ju gå ner i standard eller upp i pris.
    Dom skulle nog kunna tänka sig att åka dit om dom bodde där det fanns tillgång till pool. Och nära havet.
  • söta kråkan

super lätt och gå in på vings hemsida och söka och kolla priset....

NY blogg lösen ord finns i presentation
  • Matillin
    söta kråkan skrev 2010-02-05 09:06:49 följande:
    super lätt och gå in på vings hemsida och söka och kolla priset....
    Jo jag vet, men jag vet redan att sunwing kommer vara alldeles för dyrt, det är ju som sagt aldrig lågsäsong där tyvärr.
  • söta kråkan
    Matillin skrev 2010-02-05 09:13:04 följande:
    Jo jag vet, men jag vet redan att sunwing kommer vara alldeles för dyrt, det är ju som sagt aldrig lågsäsong där tyvärr.
    mitt tips är då och prova och googla lite finns ju många andra förmedlingar som hyr ut lgh & oftast så har man pool med.
    NY blogg lösen ord finns i presentation
  • hotten

rocas roja i san augustin med villorna har flera pooler å gångavstånd till stranden

vill man inte hyra privat så har de förmedling oxå med reception å så har du städning .. googla på det så hittar du .. då kostar dessa ca 15000,- mån + flyg..

de billigaste, mest likt sunwing har du nog på bahia, fritidsresors star lägenhets hotell, monte feliz.. det kan du nog få för typ 25000,- 4 veckor för 2 pers ink flyg... om man reser i jan under billigaste

• hotten

de få långtids som finns med charter är inge bra hotell.. å åker man inte på långtids så kan man max vara 4 veckor borta.

• Matillin

Hotten.
    Tack för infon, jag ska spara den här tråden och googla hotellen sen när mina föräldrar kommer hem.
    Nu trivs dom visserligen ypperligen där borta på cyper säger dom. men vädret har inte varit det bästa.
    Och det är ju anledning till att det är så billigt, det är långt ifrån lika solsäkert där den här årstiden.
    Dom betalar ungefär 20 000 för 7 veckor.

Svar på tråden Vad får man betala för långtidsboende i lägenhet på canarieöarna?