• Isola 5

Tandsköterskor

Någon mer gravid?  Har ni några särskilda restriktioner på jobbet eller fortsätter ni som förut? 

• Svar på tråden Tandsköterskor
  • Menhir

Jag är tandläkare o har både jobbat o varit gravid och arbetat med gravida sköterskor.

Allra sista tiden var magen i vägen vid stolen och som gravid ska man helst inte jobba med lustgas men i övrigt finns det inga restriktioner.

• Isola 5
    Menhir skrev 2010-02-02 19:05:10 följande:
    Jag är tandläkare o har både jobbat o varit gravid och arbetat med gravida sköterskor. Allra sista tiden var magen i vägen vid stolen och som gravid ska man helst inte jobba med lustgas men i övrigt finns det inga restriktioner.
    Tack för svar!  Det var väl ungefär så min arbetsgivare sa också, men han har ingen erfarenhet av gravida sköterskor, och jag vill vara på den säkra sidan.
    Det känns inte helt ok med en del starka preparat, men det kanske är det att jag är överkänslig för  lukter nu.
  • Menhir
    Isola 5 skrev 2010-02-02 19:12:04 följande:
    Tack för svar!  Det var väl ungefär så min arbetsgivare sa också, men han har ingen erfarenhet av gravida sköterskor, och jag vill vara på den säkra sidan.Det känns inte helt ok med en del starka preparat, men det kanske är det att jag är överkänslig för  lukter nu.
    Ja, du behöver ju inte sniffa på kloroformen!

På 90-talet hade jag en sköterska som älskade att sniffa på bondingen... det kan du ju också undvika bara för säkerhets skull...
  • Isola 5
    Menhir skrev 2010-02-02 19:16:45 följande:
    Ja, du behöver ju inte sniffa på kloroformen! På 90-talet hade jag en sköterska som älskade att sniffa på bondingen... det kan du ju också undvika bara för säkerhets skull...
    Haha, får väl sluta med det då
  • lillronja

Hej!
    Hur skrev ni utformningen till Fk då ni förmodligen sökte grav.penning? 

Svar på tråden Tandsköterskor