• storm79

ensam?

Jag har under många år inte trott att jag kunnat få barn, men jag hade tydligen fel.
    Har bara träffat pappan ca 3 månader men nu verkar allt över.
    Han vill verkligen inte ha barnet o säger att han inte kan vara tillsammans med mig om jag behåller det.
    Jag vill inte förlora honom men heller inte förlora bebisen.. känn som o välja mellan pest eller kolera..{#lang_emotions_cry}
    Kan jag klara d själv? kommer jag klara d? många frågor snurrar i mitt huvud.

Sätta hårt mot hårt o stå på mig eller ge efter o ta bort?
    Han skäller o skäller o jag vet inte hur länge jag orkar stå pall

• Svar på tråden ensam?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har barnet i din kropp och det är du som har rätt att bestämma om du skall behålla det eller ej. Situationen är ju dock lite besvärlig. Du måste verkligen tänka igenom om du vill göra en abort och vara helt säker på ditt beslut. Annars finns det risk att du kommer att ångra dig. En abort måste man leva med hela sitt liv. Om du behåller barnet kommer relationen mellan dig och barnets pappa att ta slut, säger du. På något sätt måste ni ändå samarbeta som föräldrar och barnet behöver sin pappa också. Att bli pappa mot sin vilja är också svårt. Han behöver tid att vänja sig och inse att du och barnet är två olika individer. Det är lätt att blanda ihop under graviditeten. Om du gör en abort men inte är helt övertygad finns det risk att du kommer att må dåligt. Er relationen kanske inte håller ändå och då förlorar du både barnet och honom. Jag tycker att han och du skall gå och prata med någon utomstående, kanske på kvinnokliniken eller familjerådgivningen. Ni behöver göra det snabbt.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden ensam?