Får min chef verkligen göra så?
Jag arbetar heltid och har ett "hyffsat" fysiskt arbete.
Igår berättade jag för min chef att jag nu har fått alla mina BM tider och att de är efter arbetstid förrutom en gång.
Den gången jag ska göra glukosbelastning (eftersom jag börjar alltid 6 på morgonen) Så jag förklarade jag för han att han får sätta in någon annan på öppningen.
Han - Men du kan väl öppna endå?
Jag - Alltså jag måste fasta från och med kvällen innnan och får inte ens dricka vatten och jag klarar inte de med min mage att gå upp 04,30 för att jobba ca 2 tim innan glukosen.
Han- Du öppnar väl inte med magen?
Jag- öhh nä, de gör jag ju inte men jag får ju inte äta förrän efter vid 10. Är ju fem timmar vaken tid utan mat och då mår jag jätteilla.
Han- Du får se om du kan byta med din kollega.
Får han verkligen säga såhär?
Vill jag också tillägga att jag är snart i v26 och har varit hemma 2 dagar under hela graviditeten pga feber.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-03 15:02
Tack alla för era svar. :)
Jag är mycket väl medveten om att graviditet inte är en sjukdom. Och jag har jobbat mig igenom hela. Heltid och med ett fysiskt arbete. Men alla har vi ju olika typer av graviditeter och olika typer av jobb.
Mitt problem var ju i största delen att min chef inte kunde förstå att jag kände så? Jag trodde inte att de var så jobbigt att låta mig få ta ledig dom 2 timmarna på morgonen innan glukosen.
Jag har ställt upp fruktansvärt mycket för min chef. Och som jag skrivit tidigare har jag ett relativt fysiskt arbete ståendes och med tunga lyft. Och mellan just 06-08 är jag själv på hela företaget och har inte möjlighet att be någon om hjälp. Stort flöde av kunder och illamående är ingen bra kombination.
Så jag trodde inte han skulle se de som några problem att låta mig börja senare eftersom jag just mår väldigt illa när jag inte kan äta på morgonen. (vilket har i princip varit min enda "symptom" under grav.
Jag har även gjort en tidigare glukosbelastning i v12. Så jag vet hur dåligt jag mådde. Trodde därför att min chef skulle förstå mig nu.
Men iaf så har jag bytat med min kollega som öppnar istället och jag kan lugnt o stilla köra till jobb efteråt.
Tack snälla för alla era synpunkter!
Mvh