• Anonym

Fettvalkar på ryggen..

Jag har såna fettvalkar på ryggen och skäms nå så hemskt..
    inte kul att ha på sig en fin tröja tex.. :/
    det är precis under bhn bak om ni förstår..
    HUR ska jag kunna träna för att få bort dom ??

Jag mår skit över dessa valkar..
  • Svar på tråden Fettvalkar på ryggen..
  • Anonym

Jag lider av EXAKT samma problem! Skit störigt!
    Förr i tiden då jag faktiskt tränade så led jag inte av dessa valkar. Men nu när jag har gått upp i vikt så finns dem. Så mitt råd är att träna.

• Anonym

Vad ska jag träna ??

• Anonym

Hahah, glömnde ju att skriva hur.
    Träna så svetten rinner och du förbränner kalorier. Då försvinner fettet från alla möjliga ställen.

• Anonym (gymmmmma)

Det går inte att punktförbränna fett.
    Tränar du regelbundet, både rygg och mage, så försvinner förhoppningsvis valkarna på ryggen.

• Anonym

så det som gäller är situps ?
    Jag jobbar konstiga tider, så ett gym kommer jag inte ha tid att
    gå på, så måste hitta nått som jag kan träna hemma..

Jag tränade förr, men då va det brösten som försvann fort som fan...

• Anonym

Det bästa är att ta kontakt med en personlig tränare (finns på de flesta gym) som kan skräddarsy ett tränings- och kostprogram till dig.

Om du känner att det blir för mycket pengar eller annat, skulle jag råda dig till att koncentrera dig på hög intensitet samt viktträning med de stora muskelgrupperna.
    Löpning/spinning har hög intensitet (beror naturligtvis på hur mycket du själv väljer att jobba men så är det med all träning).  Du kan även välja att variera med låg intensitet men utöka då tiden/sträckan.
    Ett bra komplement är simning (ger dock breda axlar om du simmar ofta och mycket).

Därefter skulle jag se över kostintaget per dag och byta ut sötsaker/godis/läsk/saft mot vatten och frukt/grönsaker. Kolla gärna in viktväktarnas recept.
    Det viktigaste att tänka på är att dricka mycket vatten, äta regelbundet, stoppa när man blir mätt (dvs inte äta sig överfull) och inte småäta men framförallt att göra av med fler kalorier än du stoppar i dig.

VIll du ändå äta onyttigt, får du tänka på att du måste jobba mer för att bli av med det.

Det finns inga genvägar till en lägre vikt om man samtidigt vill vara frisk och hälsosam :)

Lycka till!

• Anonym (gymmmmma)
    Anonym skrev 2010-02-03 00:34:24 följande:
    så det som gäller är situps ? Jag jobbar konstiga tider, så ett gym kommer jag inte ha tid att gå på, så måste hitta nått som jag kan träna hemma.. Jag tränade förr, men då va det brösten som försvann fort som fan...
    Som sagt, går inte att punkförbränna. Alltså, du kan inte bara göra sit-ups.
    Går ju att göra olika övningar hemma med, googla på det
    Men att promenera, tänka på vad man stoppar i sej och träna hela kroppen kommer göra dej slankare och du får lite mera spänst och mindre valkar.
  • Anonym

Jag äter inte socker och inte heller vitt mjöl..
    Ibland slinker det ner nått sånt men inte ofta, jag har förlorat många cm
    men fettet på ryggen försvinner inte..

Jag har som sagt inte tid att gå på gym, då jag jobbar vaken natt och då
    sover på dagen..

dricker läsk gör jag bara ibland, som nu inatt när jag är dyng trött dricker jag en
    cola, då jag inte klarar av kaffe..

• Anonym

Det går som sagt inte att punktförbränna fett.

Har du ingen möjlighet att ta dig till gym skulle jag råda dig till att investera i en allround-maskin, som en orbitrek. Gärna en där du själv kan välja om du vill använda stavar eller inte, samt programmera. Är dock inte nödvändigt men kan vara en hjälp på traven, åtminstone i början. Ev en motionscykel. 30 min minimum oavsett och med en intensitet så du klarar att prata men ändå har puls.

Införskaffa även gummiband, finns i olika färger där en färg symboliserar en viss styrka. Dessa är lätta att lära sig att använda.

Tränar du inte musklerna på ryggen, kommer du alltid ha en "valk" även om du går ned i vikt på annat sätt och de blir mindre. Valken består inte enbart av underhudsfett utan även av förslappad muskulatur.

Det är dock väldigt viktigt att tänka på att ALLTID träna antagonisten också. Antagonisten kallas den muskel som jobbar motsatt den muskel man vill förbättra.

Ex, tränar jag biceps måste jag även träna triceps för att inte bli försvagad och få skador pga felträning. Mage/korsrygg, framsida ben/baksida ben osv, dock inte under samma pass helst då man redan är försvagad och riskerar att skada sig pga trötthet.
    Magen skall ALLTID tränas sist, den involveras i alla övningar praktiskt taget. Tränar du då magen först är det stor risk att du är så svag att du inte klarar att utföra resten av övningarna korrekt.

Är du inte intresserad av att bygga muskler utan bara bli tränad/fit, skall du köra låg vikt/motstånd med många repetitioner. Ett gott tecken är att köra tills det bränner i muskeln, vila då en halv minut och kör ett set till osv.

Två gånger i veckan, 20-30 min åt gången (5 min uppvärming) räcker i regel.

Kan dock inte nog trycka på dethär med vatten, före under och efter träning.

• Anonym (fd fett-fia)
    Anonym skrev 2010-02-03 01:08:02 följande:
    Det går som sagt inte att punktförbränna fett.Har du ingen möjlighet att ta dig till gym skulle jag råda dig till att investera i en allround-maskin, som en orbitrek. Gärna en där du själv kan välja om du vill använda stavar eller inte, samt programmera. Är dock inte nödvändigt men kan vara en hjälp på traven, åtminstone i början. Ev en motionscykel. 30 min minimum oavsett och med en intensitet så du klarar att prata men ändå har puls.Införskaffa även gummiband, finns i olika färger där en färg symboliserar en viss styrka. Dessa är lätta att lära sig att använda. Tränar du inte musklerna på ryggen, kommer du alltid ha en "valk" även om du går ned i vikt på annat sätt och de blir mindre. Valken består inte enbart av underhudsfett utan även av förslappad muskulatur.Det är dock väldigt viktigt att tänka på att ALLTID träna antagonisten också. Antagonisten kallas den muskel som jobbar motsatt den muskel man vill förbättra.Ex, tränar jag biceps måste jag även träna triceps för att inte bli försvagad och få skador pga felträning. Mage/korsrygg, framsida ben/baksida ben osv, dock inte under samma pass helst då man redan är försvagad och riskerar att skada sig pga trötthet.Magen skall ALLTID tränas sist, den involveras i alla övningar praktiskt taget. Tränar du då magen först är det stor risk att du är så svag att du inte klarar att utföra resten av övningarna korrekt.Är du inte intresserad av att bygga muskler utan bara bli tränad/fit, skall du köra låg vikt/motstånd med många repetitioner. Ett gott tecken är att köra tills det bränner i muskeln, vila då en halv minut och kör ett set till osv.Två gånger i veckan, 20-30 min åt gången (5 min uppvärming) räcker i regel.Kan dock inte nog trycka på dethär med vatten, före under och efter träning.
    Mina valkar försvann dock utan ruggmuskelträning - så det är inte ett måste det skeddde när jag gick ner i vikt, jag var fet innan helt enkelt jag har inte tränat bort dem. Har tränat alldeles för lite - men tack för tipsen, bra inlägg annars
  • Mandi74

Träna och gå ner i vikt.. eller skaffa dig en väldigt bred bh och hoppas ¨på att det trycker in valkarna lite.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Anonym (fetto)

Så har jag också och när jag sitter i skolan (eller andra situationer där folk sitter bakom mig) har jag alltid jackan på mig för att jag skäms så och inte vill att de bakom ska se hemskheten. Blir något varmt när man har föreläsningar på fyra-fem timmar. Dessutom jobbar vi i grupp i skolan och två i min grupp ser lite dåligt så de vill alltid sitta längst fram, annars hade jag satt mig längst  bak.

• ledsenflicka

Jag lider stort av samma problem. Ibland vill jag bara dö:'( hela min kropp ser ut som en flodhäst elr som en sumobrottare:'( jag mår skit varje dag och vill inte kolla mig i spegeln. Jag försöker sluta med sött men det är så svårt:'( hjälp mig nån jag har panik!! I feel like I wanna kill myself

hatar min kropp
  • Anonym ("A")

Om Gandhi kunde göra det för Indien kan säkert ni göra det för er själva.
    Det är bara att käka saker som höjer förbränningen, skippa resten.
    4l vatten med rätt salt och vitaminhalter och en träningscykel i en vecka.
    Cykel är bäst speciell om man är tung som jag var då jag började.
    Sparar knäna, vristerna och hela kroppen men höjer pulsen och musklerna som används drar i topp 5 näst (1. Glutus maximus, 2. Hjärnan..)
    Räkna inte med att ni kan räkna till 10 ens med fingrarna vilket inte jag klarade.

Efter ett tag kickar kroppen om och min kropp började förbränna rygg och höfter som om de var chipspåsarna jag tryckt i mig framför TVn..
    Precis som med korkade SMS lån får man en dag göra en sanering av sina skulder (och jag kan tillägga att jag en genetik som är sämst + en karaktär som oftast är värdelös.. men för vissa, t ex mig, är det allt el inget. Skippar 99.9% av ICA butiken numera). Kram och lycka till!

PS: Jag använde inga dietpiller eller Droger då jag gjorde detta.
    Var ledig en vecka och följde Grays Anatomy på DVD medan jag trampade på.
    Det var tre år sen så jag var 32 då jag gjorde detta men såg ut som 40. 

• Anonym ("A")

När de Tvins lanserade Orbitrek förstod de inte vad Träck betyder där jag kommer från. Däremot kan jag hålla med om att Orbitrek är rent TRÄCK!
    Har man en bil brukar det finnas 100 annonser på cyklar som bortskänkes.
    På gott och ont har de aldrig varit använda.
    Tråkigt för dem att de dyker upp och ser ut som en kebabtallrik, bra för en själv då jag sett nya tillsalu. Vad gäller Tvins är de sämre än TV-Shop på sin research.
    Till och med smartare att bara spontanköpa någonting billigare från Kina på Aliexpress.com el ebay fraktfritt.. DET KAN INTE VARA SÄMRE ÄN ORBI-TRÄCK!

• Anonym (Lii)

Kan varmt rekommendera fettsugning, det är det enda som biter på dessa fettansamlingar.

Svar på tråden Fettvalkar på ryggen..