• PuzzirensPuh

Personalvetare/fristående kurser

Någon som arbetar inom personalområdet eller läser till personalvetare med fristående kurser?

• Svar på tråden Personalvetare/fristående kurser
  • ToKar

Jag läser pedagogik på distans. Funderar på om jag ska börja på PA-programmet i höst. Jag undrar om man måste gå hela programmet eller om man kan ta bort ett års pedagogik t.ex.?

Det går nog bra om man läser fristående kurser. Nackdelen är väl praktik, för det brukar väl de flesta program ha? Eller är jag ute och cyklar nu? :)

• PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-03-25 12:17:18 följande:
    Jag läser pedagogik på distans. Funderar på om jag ska börja på PA-programmet i höst. Jag undrar om man måste gå hela programmet eller om man kan ta bort ett års pedagogik t.ex.?Det går nog bra om man läser fristående kurser. Nackdelen är väl praktik, för det brukar väl de flesta program ha? Eller är jag ute och cyklar nu? :)
    Nej,du är nog inte ute och cyklar{#lang_emotions_laughing}.
    Vart hade du tänkt att gå PA-programmet?
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-25 18:29:33 följande:
    Nej,du är nog inte ute och cyklar. Vart hade du tänkt att gå PA-programmet?
    Uppsala eller södertörn tänkte jag... Igår sökte jag in till en fristående kurs utöver själva programmet. Då behöver jag som sagt bara plugga i två år om jag gör så... "Sociologi med inriktning arbetsliv, organisation och personal" 30 p... Men det är lika bra att söka hela programmet också ifall att jag ångrar mig... :D

Vilka utbildningar har du sökt och vart till vilka skolor?
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-03-26 11:17:53 följande:
    Uppsala eller södertörn tänkte jag... Igår sökte jag in till en fristående kurs utöver själva programmet. Då behöver jag som sagt bara plugga i två år om jag gör så... "Sociologi med inriktning arbetsliv, organisation och personal" 30 p... Men det är lika bra att söka hela programmet också ifall att jag ångrar mig... :DVilka utbildningar har du sökt och vart till vilka skolor?
    Jag har sökt min C-nivå i Sociologi i Växjö och flera andra fristående kurser.
    Vad vill du arbeta med när du är klar?
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-26 11:23:02 följande:
    Jag har sökt min C-nivå i Sociologi i Växjö och flera andra fristående kurser. Vad vill du arbeta med när du är klar?
    Jaha, okej :) Personalchef på ett privat företag eller liknande. Dudå? :)
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-03-29 20:07:30 följande:
    Jaha, okej :) Personalchef på ett privat företag eller liknande. Dudå? :)
    Helst med arbetsmiljö frågor eller liknande{#lang_emotions_laughing}.
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-03-29 22:06:43 följande:
    Helst med arbetsmiljö frågor eller liknande.
    Jaha, okej. Spännande :)

Jag funderar fortfarande på angående vad som är bäst. Är det en nackdel att man studerat flera år på heldistans? :-s

Jag funderar nämligen på att läsa psykologi på BTH, idag iaf ;) Det är svårt att veta när man har en son som är 1 år, jag vill ju gärna vara hemma med honom så länge som möjligt... :)
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-04-10 19:46:00 följande:
    Jaha, okej. Spännande :)Jag funderar fortfarande på angående vad som är bäst. Är det en nackdel att man studerat flera år på heldistans? :-sJag funderar nämligen på att läsa psykologi på BTH, idag iaf ;) Det är svårt att veta när man har en son som är 1 år, jag vill ju gärna vara hemma med honom så länge som möjligt... :)
    Jag vet inte om det är en nackdel att studera på distans i flera år?
    Men det är nog bra att gå några campuskurser tror jag eftersom man då får träffa andra.Blir lätt att man blir isolerad hemma{#lang_emotions_laughing}.

Psykologi låter kul.Ska du börja läsa till hösten?
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-04-11 07:48:48 följande:
    Jag vet inte om det är en nackdel att studera på distans i flera år? Men det är nog bra att gå några campuskurser tror jag eftersom man då får träffa andra.Blir lätt att man blir isolerad hemma. Psykologi låter kul.Ska du börja läsa till hösten?
    Ja, det stämmer ju. Men till hösten blir det nog distans iaf som det ser ut just nu... Ja, jag läser pedagogik B nu men det är inte alls min grej. Den är inte inriktad mot personal och arbetsliv så det är nog därför kursen inte faller mig i smaken.

Psykologi är nog mer min grej, det har jag studerat på gymnasiet, så det vet jag att jag tycker om :)

Läser du något just nu?
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-04-13 12:05:31 följande:
    Ja, det stämmer ju. Men till hösten blir det nog distans iaf som det ser ut just nu... Ja, jag läser pedagogik B nu men det är inte alls min grej. Den är inte inriktad mot personal och arbetsliv så det är nog därför kursen inte faller mig i smaken. Psykologi är nog mer min grej, det har jag studerat på gymnasiet, så det vet jag att jag tycker om :) Läser du något just nu?
    Jag läser en del kurser ibland annat juridik.
    Men pedagogik borde du väl kunna arbeta med personal.Det finns ju en kurs som heter Arbetslivspedagogik.
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-04-13 13:21:43 följande:
    Jag läser en del kurser ibland annat juridik. Men pedagogik borde du väl kunna arbeta med personal.Det finns ju en kurs som heter Arbetslivspedagogik.
    Okej, spännande :)

Jo, jag vet. Jag skulle vilja gå en sådan pedagogikkurs istället. Men nu är det allmän pedagogik bara. Men nästa kurs blir det mer inriktad mot personal... Det är för sent att ångra sig nu när jag har läst pedagogik i snart ett år :)
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-04-15 13:02:40 följande:
    Okej, spännande :)Jo, jag vet. Jag skulle vilja gå en sådan pedagogikkurs istället. Men nu är det allmän pedagogik bara. Men nästa kurs blir det mer inriktad mot personal... Det är för sent att ångra sig nu när jag har läst pedagogik i snart ett år :)
    Jag tror att du kan söka arbetslivspedagogik B från Örebro om du har läst pedagogik A.Kolla{#lang_emotions_laughing}.
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-04-15 13:16:13 följande:
    Jag tror att du kan söka arbetslivspedagogik B från Örebro om du har läst pedagogik A.Kolla.
    Fast jag är ju klar med B-kursen snart...? :)
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-04-16 13:32:37 följande:
    Fast jag är ju klar med B-kursen snart...? :)
    Oki.Du kan ju välja C-nivån i Arbetslivspedagogik .
  • ToKar
    PuzzirensPuh skrev 2010-04-20 09:35:20 följande:
    Oki.Du kan ju välja C-nivån i Arbetslivspedagogik .
    Ja, det skulle jag ju kunna. Men är det inte svårt att hänga med när jag inte har gjort A och B-kursen inom samma inriktning? Jag ska definitivt kolla upp det iaf :)
  • PuzzirensPuh
    ToKar skrev 2010-04-21 10:07:39 följande:
    Ja, det skulle jag ju kunna. Men är det inte svårt att hänga med när jag inte har gjort A och B-kursen inom samma inriktning? Jag ska definitivt kolla upp det iaf :)
    Ja,kolla upp det{#lang_emotions_laughing}.
Svar på tråden Personalvetare/fristående kurser