• Skehamn2010

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?

Skriv också vid vilken ålder man senast ska börja försöka få sitt första barn (enligt dig) Bara enligt DIG!

Om allt går som planerat så kommer jag vara 28 (alltså lite äldre än genomsnittet misstänker jag.)

Jag tycker att man ska försöka få första barnet innan 30...sen vet man aldrig om det går eller när det tar sig MEN jag tycker att man åtminstone ska försöka få sitt första innan 30 år (förutsatt att man har någon att skaffa barn med då)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
  • lottan81

Jag fick barn när jag var 18år, lite tidigt kanske men jag har alltid tagit mitt ansvar o försörjt oss o pluggat så jag har en gymnasieutbildning + lite andra utbildningar efter det. Så jag ser inga problem med folk som skaffar barn tidigt så länge dom kan ta ansvar.

Men jag tycker inte man ska skaffa barn efter 35års ålder oavsett om det är första, andra eller fler än så.

Jag ser mer fördelar med unga mammor än med äldre, sen kanske de är olik aberoende på hur man är som person också men hellre en ung mamma/pappa än en äldre enligt min åsikt i alla fall.

• nano

Jag var 21. Tycker att det är ok att försöka få sitt första barn tills man fyller 45, livet blir itne alltid som man vill.

Sen är det kanske inte opibmalt eftersom man då går i pension när barnet är 25 men fortfarande helt ok för mig.

• Kazeer

Jag var 36 år, när jag fick mitt första barn.

Jag har ingen åsikt om, när man senast ska börja försöka få sitt första barn. Det är upp till var och en att bestämma.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Mirakel händer

Jag var 20 år när jag fick sonen. Fyllde 21 2 månader efter.

Nu är jag 35 år och väntar mitt andra barn, jag hinner fylla 36 år innan barnet föds.

Man ska nog inte börja försent, för det är ju inte alltid det går att bli gravid på naturligt sätt. Å, är man för gammal då får man ingen hjälp.

♥Kim 950313♥ ♥BF 100709♥
  • Elli47

Jag var 34½ år när förste sonen föddes, 37 när andre föddes. Jag tycker att man ska försöka skaffa barn när man hittat rätt karl och känner sig mogen för det!

• memlan

Jag var 26år när första barnet kom. Han var absolut inte planerad med ack så välkommen.

Jag tycker att man ska skaffa första barnet när man känner sig redo för det och att man känner att man fysiskt (&psykiskt) orkar med det, svårt att sätta en ålder på det... kanske före 40 iaf.

• hilah

Jag var 29. Tror att det är bäst att börja försöka innan 30, men det kan man så klart inte alltid styra.

• Mithra

Var 16år och 9månader.

Tycker man ska börja försöka före 25års ålder då man aldrig vet hur lång tid det tar att bli gravid. Jag hoppas vara klar med barn långt innan jag fyllt 30år, helst före 25år. Är 21år nu och försöker få andra barnet som hittills tagit 2år och fortsätter försöka.

• WhiteAngels

Jag hade precis fyllt 21 år 2 veckor innan vårt första barn kom,och jag hadebestämmt mig för att alla barn skulle vara skaffade innan 30 år

senast vid 30 sen tycker jag man börjar bli för gammal

• Lalalong

Jag var 25

Jag tycker man ska börja försöka när man känner att man vill.

Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Hur gammal var du när du fick ditt första barn?