Unna skrev 2010-02-03 09:27:58 följande:
Vill förtydliga att den andra dockan bara har mjuk bål, alltså armar, ben och huvud i plast, så man kan prata om fingrar och tår, öron och näsa osv. Och det där med att om han vill leka med dockor eller inte - det vet man ju inte förrän man har en docka hemma. Lekmiljön på förskola och hemma är ju olika. Dockorna här hemma låg orörda länge, men så blev det att han en dag började leka med dem mer och mer. Inte så mycket fortfarande, men jag tycker att det är viktigt att de finns där. Köpte dem tidigt så de var ett lika naturligt inslag som tex. bollar och bilar.
Vi har inte haft några dockor hemma men däremot så kör han gärna sin kompis Zoes docka i barnvagnen när vi är där på besök.
PerG - vilken söt bild på din son med sjalen! Jättefin.
nano skrev 2010-02-03 09:27:19 följande:
Men köp en plastdocka och ta ur den ur förpackningen och köp "bättre" kläder till den innan du ger den. Saker måste inte ligga i orignalkartongen när man ger dom MIn minsta lillbror som inte var så stor när vår halsyster föddes fick en liten bebisplastdocka, ingen dyr sak alls. Och den badade han i badkaret när låtasmamma badade lillasyster i samma badkar osv. Inte jätteanvänd men några gånger i början så kom den till bra användnign.
Jag tänkte nog främst att dockan skulle vara lite mindre än motsvarande stl 50 och då kanske nya kläder är lite svårt att få tag i.
Hmm jag hade spontant tänkt mig en plastdocka som Unna beskriver det så låter ju en mjuk docka nästan ännu bättre.
Hoppas fortfarande på en länk till en bra hemsida!