frufri skrev 2010-02-03 11:48:25 följande:
Ja vad gör ni om dagarna? Är era bebisar mycket självständiga eller vill va i famnen jämt? Jag funderar mycket på hur man ska göra om bebisen inte vill hitta på nåt (babygym, ligga på en filt och leka osv), inte är hungrig och inte vill sova men absolut inte är nöjd med att vara stilla i knät. Det är knappast rimligt att man ska gå runt, runt, runt med en så stor bebis väl? Dels är det tungt, men också så tycker jag inte att det borde behövas i den åldern. Hur gör ni då?
Kanon bra tråd :O) min kille är 4månader och babysittern och babygymmet är olika roligt från dag till dag, vissa dagar bara vägrar han sitta/ligga där som om han tröttnat på leksakerna, gav honom lite burkar, lock och petflaskor det var ju minst lika kul! Han sover ca en timme på dagarna, resten av tiden ska han underhållas, jag sjunger massor och han kiknar av skratt. Jag har börjat gå till öppnaförskolan och han älskar det!!! Skrattade sig igenom sångstunden och sitter så förnöjt och tittar i babysittern när vi fikar vilket Aldrig händer här hemma :O) smilar upp sig mot alla och tittar så dant på de andra barnen och alla leksaker. Jag gick mest dit för min egen skull men det visade sig att även han fick ut ngt av det! Känns som de är inne i en period nu där de vill så mkt mer än de kan och blir frustrarade och förbannade när det inte funkar som dem vill..
Hoppgunga vad får man tag i det??? har försökt hitta på nätet utan att lyckas, tacksam för tips!