• FruE

Någon som har recept på chokladmuffins med chokladkräm ovanpå?

Hej!

För några år sedan fanns det här på fl ett recept på chokladmuffins med en jättegod chokladkräm/-glasyr som man skulle ha ovanpå. Minns att det var grädde i krämen och jag tror att man kokade ihop den. Men jag har tappat bort receptet Någon som med hjälp av min knapphändiga beskrivning kan lista ut vilket recept jag menar, eller har ett liknande? Vet att detta recept har efterfrågats flera gånger under åren, då vi är många som älskar dessa godsaker.

• Svar på tråden Någon som har recept på chokladmuffins med chokladkräm ovanpå?
  • annett 80

Jag har dock modifierat receptet ngt för er som är intresserade: 2 ägg 2 dl socker 1 msk vaniljsocker 4 msk kakao 1,5 dl vetemjöl 100g smält smör Vispa ägg och socker poröst, blanda i resten. Häll i pappersformar. Grädda ca 15 min i 160 grader mitt i ugnen. Geggan: 100 g smör 4 msk socker 1msk vetemjöl 2 msk kakao 2 dl matlagningsgrädde 5% Koka glasyren tills den tjocknat något. Häll i mitten på muffinsen när de svalnat något. Jag tycker personligen att dom smakar godast kylskåpskalla

• annett 80

Hoppsan....{#lang_emotions_embarassed} Försökte klistra in så det blev lättare att se. Ska försöka baka dessa, låter supergott!

• FruE

JAA! Detta är det. Tusen tack för hjälpen. Nu ska här bakas... Funderar på om det blir det moddade receptet eller inte.

• Giiaa

Sök på Google  efter Leila Bakar +Cupcakes
    Hon har super bra recept på muffins med topping
    Kram

Svar på tråden Någon som har recept på chokladmuffins med chokladkräm ovanpå?