• lilla smultron

Positivt efter ca 30 minuter??

Vet inte riktigt när min BIM är men borde vara från idag till lördag nånting tror jag. Tog ett test (sticka från testlagret) i morse som efter ca4 minuter inte visade något, men när jag kollade igen efter 30 min var det ett svagt streck (vet inte riktigt när det kom, men någonstans mellan 5 min och fram så började det synas)
    Ska jag totalt ignorera det och inse att jag inte är gravid, eller kan det vara en idé ett testa igen?

• Svar på tråden Positivt efter ca 30 minuter??
  • NickiLi

Jag skulle nog testa igen och ta ett cb där det står gravid eller inte gravid. De är nog säkrare.
    Alla test funkar ju inte de finns ju alltid en felmarginal. Så gör ett test till

• MammaMana
    lilla smultron skrev 2010-02-03 12:02:21 följande:
    Vet inte riktigt när min BIM är men borde vara från idag till lördag nånting tror jag. Tog ett test (sticka från testlagret) i morse som efter ca4 minuter inte visade något, men när jag kollade igen efter 30 min var det ett svagt streck (vet inte riktigt när det kom, men någonstans mellan 5 min och fram så började det synas) Ska jag totalt ignorera det och inse att jag inte är gravid, eller kan det vara en idé ett testa igen?
    Jag skulle testa igen om ett par dagar eller en vecka...=)....lycka till.....
  • PerG

Alla resultat som kommer långt efter den föreskrivna tiden ska du nog bortse ifrån. Har för mig att de kan felvisa när de ligger för länge...

Däremot finns det såklart chans att du är gravid, men att hormonnivåerna än så länge är för låga. Prova igen om några dagar och se då istället...

• NickiLi

Senn kan de ju vara så oxå att de e så tidigt att hormonerna inte visar än... På mig va jag tvungen att vänta BIM +7 dagar. innan de visade nånting.

• Getingflicka

Testa igen. Vad jag förstår så är dessa sickor ganska svåra att avläsa..

Jag har kört på Clearblue digital varje gång, då står det gravid eller inte gravid.

♥♥Niklas 000519, Hampus 070316, Filip 080715& Liten BF 100530♥♥
  • Marleen

lita inte på  de för de e inget ovanligt med falsk + efter en längre tid....

ta ett nytt...

• junie i mars

Med största sannolikhet ett s.k spökstrek.

• lilla smultron

Tack så mycket. Usch det är så jobbigt detta, bara gå och vänta på ett positivt test. Men jag gör nog som du föreslog NickiLi, testar med CB om ett par dagar...
    Hade gärna väntat till söndag eller måndag, men tror inte jag klarar det.
    Så vill man ju veta om man vågar ta ett glas vin på lördag kväll med ;)

• NickiLi
    lilla smultron skrev 2010-02-03 12:14:33 följande:
    Tack så mycket. Usch det är så jobbigt detta, bara gå och vänta på ett positivt test. Men jag gör nog som du föreslog NickiLi, testar med CB om ett par dagar... Hade gärna väntat till söndag eller måndag, men tror inte jag klarar det. Så vill man ju veta om man vågar ta ett glas vin på lördag kväll med ;)
    Även om du är gravid så kan du dricka i upp till 3 veckor in i graviditeten. Då de tar ca 3 veckor för ägget att fästa så in i v5 är de ok... men du behöver kanske inte skaffa dig en karatefylla men ett glas vin gör ingenting.

=) Men lycka till och berätta hur ddet går sen.
Svar på tråden Positivt efter ca 30 minuter??