• Bebis igen

    Hur jobbigt hade Era barn med sina KINDTÄNDER???

    Har 3 barn varav en sladdis som nu hunnit bli 14 månader. Kruxet är att man totalt glömt allt när mna har mer än 10 år mellan barn nr: 2 och 3. Därav mina frågor...

    Han har haft det lite tufft med att få tänder, han har haft oförklarlig feber och så har man hittat en ny tand efter någon dag.

    Nu började allt med diarré under en och en halv dag, igår och idag har han haft feber, ca 38,5 hela tiden. Han äter ok om man daltar lite, han dricker oxå bra. MEN, han är så ledsen hela tiden, han gråter lite och vill absolut inte vara själv. Känner man i munnen så känner jag att 3 av dom tittar fram litegrand, 1 är på väg att bryta upp när som helst. Jag har kollat om det kanske kan vara nåt annat. Tryckt på öronen och sånt men han reagerar inte alls på det.

    Kan det vara såhär jäkligt att få tänder???? Feber, otröstlig och inte alls sig själv. Hur har era barn reagerat??

    Minns inte att de andra 2 hade det såhär jobbigt... men det är klart, han har en annan pappa och reaktionen kan vara annorlunda bara därför.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Du gör det till vad det är..... ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Hur jobbigt hade Era barn med sina KINDTÄNDER???
  • Glenda Glad

    Min 14 månaders har också jättejobbigt med kindtänderna. Han har svårt att somna utan sitter och tuggar på ett finger och gråter. Han vaknar på nätterna också. Jag ger honom panodil och tröstar så gott jag kan. Vi har sluppit feber dock.

  • Bebis igen

    Men är det vanligt med feber tro???

    Visst är det jobbigt... jäkla tänder!!!

  • Kusinen från landet

    Våra tvillingar var precis olika. Tjejen hade det jobbigt med feber och ont i munnen. Hon åt nästan inget på fyra dagar. Vi fick i henne lite glass bara. Hon vaknade varje halvtimme tre nätter i rad. Hon fick fyra kindtänder på samma gång och jag förstår att hon hade ont...

    Killén har vi inte märkt något på alls, men han verkar få en i taget.

  • LaJohannan

    HAr vänner som pratat som feber och gnälliga barn när kindtänderna tittat fram. När ja borst min grabbs tänder i morse så fick ja syn på en halv kindtand...inget ja märkt av... kanske därför han börjat vakna vid 6 igen och rycker mig i håret??!! hehe.

  • Bebis igen

    Skönt o höra....ja missförstå mig rätt. Skönt o höra att det verkar normalt detta.... tycker ju så synd om honom!! :( Jag gav han turkisk youghurt med en halv burk efterrätt nyss. Det gick i fint... kan tänka mig att det svalkar skönt på tänderna och tandköttet nu!

    Det borde finnas nåt bra man kunde bedöva med i munnen! Jag försöker få i honom alvedon så han slipper känna av det onda... Men det känns så jobbigt i o m febern oxå! STACKARS ungar säger jag bara! Tur man inte minns hur det var att få gaddar


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, Milo -08, ♥¸.?°´¯) ♥
  • Shmone

    Min tjej som nu är fyra år hade jättejobbigt med sina första kindtänder. Hon fick dem rätt sent.. när hon var över två år. Hon klagade över huvudvärk dagligen i 3 månader.. o hon hade ibland så ont att hon såg rakt vindögd ut. Doktorn hittade inga fel på henne... och vi hann tänka många tankar om diverse hjärntumörer mm.

    Efter tre månader kom tänderna - och huvudvärken var som bortblåst!

  • Bebis igen

    Jaha... nu har vi då varit hos husläkaren då febern svävade uppe i 39.3 stundtals. Det visade sig att vår lilla bebis hade halsfluss! :-0 Stackars stackars... har själv haft det flera gånger och det är rent ut sagt VIDRIGT!!! {#lang_emotions_money_mouth}

    Nu har han fått kåvepenin och ska väl bli bra snart hoppas vi. Man ska lyssan på magkänslan tror jag, den gjorde att jag blev tveksam till att tro att detta bara var tänderna!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Thedde -96, Elliot -98, Milo -08 ♥¸.?°´¯) ♥
  • 123lllllll
    Shmone skrev 2010-02-03 16:39:00 följande:

    Min tjej som nu är fyra år hade jättejobbigt med sina första kindtänder. Hon fick dem rätt sent.. när hon var över två år. Hon klagade över huvudvärk dagligen i 3 månader.. o hon hade ibland så ont att hon såg rakt vindögd ut. Doktorn hittade inga fel på henne... och vi hann tänka många tankar om diverse hjärntumörer mm.

    Efter tre månader kom tänderna - och huvudvärken var som bortblåst!


    Hej

    Vet de e en gammal träd men kanske finns du kvar. Har en dotter som har klagat på huvudvärk den senaste månaden såg idag att hon håller på att få sina sexårständer. På vilket sätt hade din dotter ont i huvudet samt vart satt värken?
Svar på tråden Hur jobbigt hade Era barn med sina KINDTÄNDER???