Vad göra med älgfärs?
Har köpt hem ca 600 gram älgfärs..men har ingen aning vad göra med den..
Har köpt hem ca 600 gram älgfärs..men har ingen aning vad göra med den..
Du kan göra precis vad som helst med den, vi använder den precis som nötfärs. Tacofärs, köttfärssås, köttbullar, pannbiffar köttfärslimpa etc. Biffar etc på enbart älgfärs kan bli ganska torrt.
Men varför inte bryna färs, smula i en grönmögelost bit, frästa kantareller och lite grädde eller cremeraiche salt o peppar och äta till pasta.
Jag kör på bara älgfärs till allt färsrelaterat :) tycker t.om det är godare än andra sorter.
TACOS de e sååååå gott på älgfärs =)
Annar skanske några biffar eller älgfärs limpa med rotfruktr å potatis mmmmm å god sås=) Nu blev ja hungrig hihi.
Blanda inte upp den det blir supergoda pannbiffar eller köttbullar. Svamp smakar väldigt bra tillsammans med vilt.
Allt som man kan göra med vanlig färs
köttfärslimpa är kanongott på älgfärs, och jag kommer i fortsättningen bara göra på älgfärs.
Men du måste nästan ha bacon till antingen i eller vira runt den då älgfärs är väldigt magert och bacon hjälper till då att inte få det så torrt
Lycka till!
Gör en älgfärslimpa kanske? Kryddad med krossade enbär.. Gör en svampstuvning och häll ovanpå samt gratinera alltsammans med lite riven ost på toppen och servera med kokt potatis - JÄTTEGOTT! :P
haha jisses vad jag skriver långsamt, här var bara ett inlägg när jag började med mitt och sedan bara det forsade fram förslag :) Kul!
Tack alla för tipsen...lyckades själv hitta nåt bra på recept.nu..
Sambon är jägare så det blir en del älgkött här =)
När jag gör biffar eller köttfärslimpa brukar jag antingen smula ner en Kvibille gräddädelost i eller blanda i lite grädde. Blir inte så torrt då! Dessutom supergott, älskar den osten!