• godisbjöörn

Jysk sängar

Funderar på att köpa en ny säng (eller måsteha en ny sägn!) Men vet inte riktigt vart jag kan hitta en BRA billig säng, tänkte höra om någon köpt säng från jysk, hpållerden bra? hållt länge?

Eller ge gärna andra tips på sängar?

• Svar på tråden Jysk sängar
  • Virriga Vera

Jag hade aldrig köpt en säng från Jysk. Vi har haft och den är inte bra, den är billig. Då är nog IKEA sängar bättre.

• Git

Jag har jobbat på Jysk och vet att de billigare sängarna inte är någon höjdare. Vi rekommenderade dem till extrasäng eller i sommarstuga. Vill du ha en bra säng från jysk ska du gå upp till minst steg 4, först då börjar de bli hyffsade. De hade i alla fall en typ av steg-system när jag jobbade där. Deras sängar tillverkas av Hildings i Hästveda så de är svensktillverkade.
    En annan grej är oxå att bäddmadrass ingår alltid och de har ofta olika kampanjer på sängarna. Ibland ända ner till halva priset. Mitt råd är: kolla sängarna på Jysk, bestäm vilken du vill ha och har du lite tur, har de kampanj just då, annars dröjjer det inte så länge. De hade alltid kampanj på några sängar. Oftast nya varje vecka.

• evìz

Sover hur gott som helst i min säng från jysk, men håller med du skall nog inte köpa den absolut billigaste. Men det gäller nog på IKEA också

• Mälaröbo

Köp INTE på Jysk! Vi har nyss gjort misstaget att köpa en dyrare säng där och upptäckte efter 2 veckor att den inte alls passade våra ryggar.
    Naiva som vi var trodde vi att samma regler gällde där som hos andra, tex IKEA och Kungssängen mm, och försökte lämna tillbaka den/byta den.
    Men icke sa nicke!
    Nu sitter vi alltså med en NY säng som inte passar oss...

• Git
    Mälaröbo skrev 2010-02-05 10:24:30 följande:
    Köp INTE på Jysk! Vi har nyss gjort misstaget att köpa en dyrare säng där och upptäckte efter 2 veckor att den inte alls passade våra ryggar. Naiva som vi var trodde vi att samma regler gällde där som hos andra, tex IKEA och Kungssängen mm, och försökte lämna tillbaka den/byta den.Men icke sa nicke!Nu sitter vi alltså med en NY säng som inte passar oss...
    Men, det är ju inte Jysks fel. man får ju prova den i butiken ordentligt först. Och kolla upp vad som gäller...
  • Mälaröbo
    Git skrev 2010-02-05 11:00:20 följande:
    Men, det är ju inte Jysks fel. man får ju prova den i butiken ordentligt först. Och kolla upp vad som gäller...
    Det är OMÖJLIGT att prova en säng ordentligt i en affär! Min ryggvärk kom efter ca 3 nätter. Tror inte nån affär skulle vilja ha mig där i tre nätter...
    Jag har heller inte sagt att det är Jysks fel. Vi var naiva och trodde de hade samma regler som tex IKEA, där man har 3 månader på sig att "känna efter".
    Eftersom det är OMÖJLIGT att känna efter till 100% i en affär så tycker jag alltså INTE man ska köpa en säng på Jysk utan i en affär där man får testa i lugn och ro.

Så TS: Kolla upp vad som gäller och prova sängen ordentligt HEMMA!
  • lilulill

Jag köpte en säng hos jysk men det blev en flopp. Urdålig. På mindre än ett halvår så hängde den ner sig på båda sidor. Det ingick ingenting i deras garanti. Är så besviken o ledsen. Ikeas sängar är mycket bättre att lita på. Köp hellre där o gör inte om mitt misstag. Ligger uruselt nu o vaknar varje morgon med hemsk ryggvärk.

• banan123

Köpte vår 180cm säng på jysk. Super skön är den! Perfekt i hårdhet och mjukhet. Snygg är den oxå :) kommer handla en säng till gäst rummet därifrån med :)

Svar på tråden Jysk sängar