• Ziitoo

Tips på en annorlunda doppresent

Vi ska på dop den 14/2 nu och jag har verkligen ingen idé om vad vi ska köpa. Är ute efter något annorlunda för kommer lite folk så det vanliga lär ju folk köpa, eller så tänker dom kanske som vi. Jag har kikat runt lite på filtar, lakan osv. där barnets namn står men kanske är lite sent ute nu med en sån beställning. Har ni några tips?

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Svar på tråden Tips på en annorlunda doppresent
  • äppelmos

kom på nått mer..:)

barnkammarboken (sångbok, olika teman. jag gillar den gula med fordonssånger!)
    pekböcker, skallra eller annat bebisen kan uppskatta redan nu!
  • moonbeam01
    Filtbokstaven.se har jättesöta bokstäver i olika färger som man sätter upp på väggen eller dörren i barnets rum. Kolla in dem!
  • HeleneK

mina dotter ska döpas i juni och till henne har jag beställt en stol med hennes namn och datum när hon föddes samt ett nallepuh tryck :)

• vi och pyret

En jordglob kanske? Kan barnen ha glädje av länge, först som lampa och sedan som just jordglob=)

• tuzzla

Jag fick tag i en gammal pigtittare som jag slipade av och målade antikvit.

Högst upp på ramen målade jag flickans namn (Engla) i ett lagom snirkligt typsnitt i mörkrött.
    På avställningsytan under spegeln blev det lite decoupage i form av två lite tuffare rosa änglar (som jag tyckte var passande med tanke på hennes namn)!
    På spegelns baksida skrev jag datum för dopet och att det var en gåva från vår familj.
    Slog in den i cellofan (heter det va??).
    Blev mycket uppskattad!!
    Hoppas hon kommer att ANVÄNDA den också, så småningom...
  • emmy1982

För 500-600:- kan du köp en porträttfotografering, det har vi önskat oss

• litengunnarolle

jag brukar alltid göra mina presenter själv till dop! det behöver inte vara något avancerat (fast jag är ju rätt ung, så det kanske är därför jag kommer undan med sådant). jag brukar ofta sy något, ett gosedjur eller något klädesplagg :)

• nm1

Vi har gett en barntavla från www.studionele.se två gånger tidigare.  De tavlorna är personliga, man skriver in namn och andra uppgifter på tavlan. Jättefina att hänga upp i barnrummet. Dessutom är konst ju ganska tacksamt och fint att ge vid sådana tillfällen.

• lottan81

Jag tycker du ska gå till sig själv .. menar att du ska tänka på vad du själv skulle vilja få till ditt/dina barn o utgå från det.

För själv gillar jag inte att få broderade saker, nallar o liknande.
    Men jag älskar smycken så oftast ger jag just det.. ett halsband eller nå annat i smyckesväg.
    Jag gillar dock inte själv att läsa men vet att böcker med sitt egna namn i + ev släktingens namn (som gett den) är en hit bland många spec barnet när h*n blir lite äldre.. även som födelsedags present.
    Man burkar ju kunna skriva in ca 4-5namn i dessa o man kan välja vilken sorts bok man vill ha.. finns många titlar o välja mellan.

Kläder tycker jag inte att man ska ge heller.. oftast har man massor o det är inte säkert man har samma smak/tycke så då kanske det bara blir liggandes.

• lottan81

kom även på att man kan ge walles (väggtext) finns så man kan få sånna med barnets namn... lite annorlunda o roligt. tex kan man få så det står: Emma älskad från första stund.  O en massa annat.

• 080609

en tidskapsel. Köp en fin box/låda och lägg ned lite av varje från vad som är i "nuet". Vi gjorde det en gång och det blev mkt uppskattat. Vi la ner en dn från dopdatumet, en "pryltidning", ett modemagasin och sen så brände vi ned de mest spelade låtarna under just den tiden på en cd. Men man kan ju göra lite av varje....

Svar på tråden Tips på en annorlunda doppresent