• Mommy

kall om magen??

Hej!
    Ibland är jag alldeles kall om magen. Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden kall om magen??
  • hidden angel

jag e varm om magen..har bränt mig.... den putar för mycket *aj*

men nää.. det vet jag inte?? fast jag brukar vara kall om magen.. innan jag blev gravid oxå alltså.. det e nog inget konstigt!

• Suzanna

Nja...kanske att magen är större? Mer yta liksom..mer hud som är utspänd över ett sort område. Kanske är svårt för kroppen att värma upp allt det nya?

• rind

Samma här, pendlar mellan att ha het och iskall mage...

• Jennie Brunflo

Jag hade kall mage hela graviditeten.
    Svaret jag fick "en del gravida har det".

Ingen vet varför....det bara är så tydligen!

• Mausiii

Jag ar också iskall mitt på magen som ett band ner hela vägen under hela graviditeten. mysko. Mina BM hade ingen aning om varför...

• pCp

Här är en till som har kall mage. Det hjälper inte att se till att ha varma kläder över magen heller. Jag har påpekat detta när jag varit hos bm (som om hon inte skulle känna det själv när hon mäter och klämmer på magen) och hon har inte sagt något mer än "ja, jag känner det".

Det tipset som jag kan ge är att lägga händerna på magen om du känner att det känns "för kallt". Egen kroppsvärme värmer då upp och det kändes i alla fall för min del lite behagligare.

• Jennifer28

här är en till som har en kall mage..vet ej varför men kan inte tänka mig att det skulle vara farligt/ovanligt.

Svar på tråden kall om magen??