• Rudolf

Hur boka billigast på Ryanair???

Det är fjorton år sedan jag sist flög och det har hänt en del. Jag har gått in på Ryanairs hemsida för att boka billigast möjliga resa till Malta i maj.
    Hör ofta och läser på forum om personer som köpt allsköns billiga och nästan gratis resor med RA. Jag har provbokat för mig och min familj och visst blir det ganska ok priser men aldrig i närheten så låga som jag hört folk skryter om att man köpt.
    Är det en modern myt jag gått på eller kan någon på forumet berätta lite om hur man gått tillväga för att få dessa nästan gratis biljetter?
    När ska man boka och med vilka intervall förnyar RA sina kampanjer?

• Svar på tråden Hur boka billigast på Ryanair???
  • besj

1. De billigaste resorna är nästan alltid med avresa 2-10 veckor framåt i tiden
    2. De visas på förstasidan med lägstapris och tidpunkter
    3. Ibland finns det billigare resor både längre fram i tiden och ibland tom lägre än utannonserat.
    4. För att få lägsta pris så ska du resa med bara handbagage (annars + 330 kr) och ha ett Master Card prepaid (annars +110 kr). Alla tillägg lagda per person.
    5. På sommaren är det ont om dessa väldigt billiga resor, speciellt till Spanien, Italien, Malta etc..

Just nu kan du t ex åka till London från Skavsta för 103 kr inkl allt (men exklusive väska och betalkortsavgift som kan undvikas) i början av mars. Från den 2 mars och framåt finns det gott om avgångar....

• Jagsjälv

Och oftast är det bara billigt dit de har många avgångar per vecka. Hittar man dessutom resor utan skatter, avgifter och incheckningsavgift blir det ännu billigare. Det brukar byta kampanjer två-tre ggr i veckan. Hittar du nå´t som du är nöjd med så boka. Det kan bli både dyrare och billigare.

Jag hittade en resa till Berlin förra våren för 258:- + 110:- t/r. Helt ok tänkte jag och bokade. Dagen efter kostade samma resa 0,2 öre +110:-t/r! Så kan det gå...
    Eftersom jag bara letar billiga kortresor har jag is i magen och väntar och ser. Det har jag lärt mig nu och vid 129:- går gränsen. Hitta billiga resor har blivit en sport!

Svar på tråden Hur boka billigast på Ryanair???