• Möjlig mamma

Var finns de billiga blöjorna?

Hej!
    Jag har en flicka på snart 3 veckor. Hon väger 4340 gram.

Jag undrar var de billiga blöjorna finns?
    Jag har tittat i olika butiker. Lidl´s blöjor kostar 1,25 kronor st.
    2 paket Libero mini 3-6 kilo med totalt 184 blöjor kostar 199 kronor på Coop Forum.
    Det är 1.08 per blöja.

Alla säger att Libero är dyra men de är de billigaste jag har hittat.
    Finns det billigare?

• Svar på tråden Var finns de billiga blöjorna?
  • mludvigs

På vår lokala ICA (Maxi) är det Libero och Pampers som är billigast. Där betalar man 98 kronor per paket och beroende på vilken storlek av blöja man tar så är det olika antal blöjor i paketet.

• Viran

Tygblöjor är väldigt billigt och inte så jobbigt som man tror!! Annars så vet jag inte!!

• Alexandra A

Jag har också märkt att libero och pampers är billigare än icas egna och coops. Men på coop har dom "blöjkortet", med det kan man köpa libero (eller vilka blöjor man vill) och få det 12:e paketet gratis. Om man dessutom är med i liberoklubben så får man ju rabattkuponger därifrån.

• Alexandra A

majflickan: ja, och willys och coops var det väl som fick bäst i test?? bättre än både libero och pampers.

• Kikki

Jag köper Euroshopper´s blöjor. Dom passar till mitt barn. Dom är billiga och finns på Ica.

• Pompelipossa

Willy har billiga blöjjor! Deras maxiblöjjor kostar tex 89 kr motför Libero på ca 130 kr, och de är lika bra! (Missade detta i början sånewborn vetjag inte ngt om).

• Toxina

KONSUM har i sitt blad (här - Skåne) sina COOP blöjor för 20 KRONOR!!!!!

köpte för att testa ett paket - 62 st maxi - 7-16kg....

• mamma2004

Här i stan tror jag Willys, och Lidl har de billigaste blöjorna, och eftersom vi har prövat de flesta på vår dotter och vi tycker att alla funkar så kör vi på dessa. Däremot trivs vi lite bätte med Willys än Lidls. Och Willys fick ju bäst i test oxå.
    Men när vi har bra rabatter på Pampers så köper vi dem oxå.

Libero/Pampers kostar 115:- här, Willys 89:- Och Lidl 69 men har färre i paketen)
    Däremot finns ju varken Lidl eller Willys som newborn...

• Ankina

LIDL´s blöjor har vi och jag tycker de är likvärdiga med Libero...
    Liberos blöjor i min sons storlek passar dåligt tycker vi så vi kör på med LIDL´s blöjor. Dessutom sparar man ca 45 kr per paket att köra med dem! De pengarna tycker jag vi kan ha till annat, när de ändå är bra!

• Finisen

ja kör med lidl`s blöjjer... super bra och billiga!!! :)

• Tbulle

Alexandra A - vad är "blöjkortet"? och hur får man tag i det?

• Mandarin

Ja, det underar jag med.

• Möjlig mamma

Jag får ta en titt på ICA maxi och Willy´s. Lidl´s blöjor var dyrare per st här och därför blir det dyrare i slut ända. Coop blöjor för 20 kronor är verkligen billigt! Jag får kolla ordentligt.

Jag är också nyfiken på vad "blöjkortet" är för något. Hur fungerar det och hur får man tag på ett sådant kort?

• Lejån

Det är när man kommer upp i storlekarna som willys och såna blöjor blir billigare än Libero och pampers. Men så länge de är små så är libero lika billiga som willys, eller lika dyra kanske man ska säga.

• FruPuffen

Willys blöjor är jättebra (mycket bättre än dyra pampers som läckte jättemycket för oss)och billiga!

• Alexandra A

Blöjkortet är ett kort som dom stämplar varje gång man köper ett blöjpaket (spelar ingen roll vilken sort) och när du har 11 stämplar får du det 12:e paketet gratis. Vi brukar inte handla på coop, utan var där av en slump och såg det här. Man frågar bara efter blöjkortet i kassan. Jag vet inte om dom har så i alla sina butiker, jag bor i Linköping.

• Venus

Köper Willys blöjor i första hand, i andra hand Unique och om det mot förmodan skulle vara slut så blir det Euroshoppers, men dessa tycker jag inte alls är bra...
    Willys och Unique kostar 89 kr per paket, Euroshoppers kostar 69 men läcker som såll för oss...

Svar på tråden Var finns de billiga blöjorna?