Avboka Tandläkartid!
Om man har en tandläkartid imorgon kl 13 och har blivit sjuk ikväll... Måste man fortfarande betala då för sent avbokat besök?
Om man har en tandläkartid imorgon kl 13 och har blivit sjuk ikväll... Måste man fortfarande betala då för sent avbokat besök?
Hos min tandläkare kan man avboka gratis till och med första öppettimman samma dag som man har tiden.
Det är olika för olika kliniker. De har inte telefonsvarare som du kan prata in på?
Om det är första gången du ringer återbud och gör det på telefonssvararen tror jag knappast du behöver betala.
Om du däremot har ringt återbud sent ett flertal gånger (det finns folk som gör det flera gånger på raken) så kommer de sannolikt att debitera dig.
När jag jobbade privat var patienterna helt suveräna på att ringa i god tid. En kvinna ringde en dag och lät stressad. Hon skulle meddela att hennes son var hemskt lessen att han inte kunde komma samma dag för frun hade åkt in under natten och nu höll de på att få sitt första barn!
Vänligt att tänka på tandläkaren då! Han behövde inte betala någon återbudsavgift....
Där jag jobbade behövde man inte betala avgift för sent återbud/uteblivet besök alls om man var sjuk. Det är ju inget man kan hjälpa. Däremot de som lämnade sena återbud gång på gång och skyllde på sjukdom mm kunde få betala.
ring så tidigt du kan, väldigt konstigt om du skulle behöva betala.
Skönt att höra! Har aldrig ringt om återbud förr... Ska väl prata in det på telefonsvararen och ringa upp imorgon och omboka tiden!
Tack för svaren!
Tänkte bara informera om att det gick bra att avboka pga sjukdom! :)
Tack för era svar...