• Bling

"Rytmiskt" fosterrörelser i magen men ej hicka!!?

Haha, detta låter väl helt knäppt och jag vet inte hur jag ska förklara! Men jag försöker ändå för det är så knepigt och inget jag känner igen från min förra graviditet...

Alltså ibland gör bebisen väldigt snabba, rytmiska rörelser. Inte med en fot eller arm vad jag skulle gissa utan mer med en större del av kroppen. Det känns som att den "flåsar" eller... *hrm*... "dansar"!!

Någon som känner igen detta eller vet vad det kan vara? Känns så underligt. Det enda jag tänker på som skulle oroa mig är om den t.ex. har kramper i magen. kan den ha det???

• Svar på tråden "Rytmiskt" fosterrörelser i magen men ej hicka!!?
  • mithrandil

kan det inte vara andning?
    Även bebisarna i magen "andas" ju, eller rättare övar sig på att andas.
    jag kände ganska tydligt när min son "andades" i magen och det var ungefär som du beskriver det.

Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-27
  • KringlanL

Så har min bäbis också hållt på..
    tycker att det känns obehagligt, nästan som spasmer..
    Min BM förklarade att det är nervbanorna som inte är mogna ännu och därför har dom lite "ofrivilliga ryckningar" då och då.

Jag har BF nu på måndag och har inte känt några rycknignar på ett tag, så gissar att det växer bort i magen! =)

• Spartacus

vibrationer har jag fått förklarat som rysningar hos bebisen, det kan ju ske bara av sig självt men har även fått höra att dom kan rysa till när dom kissar

det som känns pickande är ju hickan

nåt dansande vet jag ignet om, kanske ungen bara gillar att svänga, gunga eller nåt sånt?

• HappyIda

Jag känner också igen det der, absolut. Känns som spasmer. Nu på slutet ( är i vecka 39 nu) när man inte har så mycket annat att tänka på har jag börjat oroa mig lite för detta. Men då är det vel bra att man kan läsa om andra som känner samma sak. 

• Bling

Tack för svar!! Att den tränar på att andas var det jag tänkte först... Känns ju som att det är bebisens rygg rörelserna kommer ifrån men det är inte hicka för det känner jag igen Det där med rysningarna har jag också hört innan... *fniss* Jag är i vecka 37 så om det är outvecklade nervbanor hoppas jag dom snabbar på med att bli klara! SKÖNT att höra att det inte bara är min bebis iaf!! Såg en liknande tråd om detta idag också.

• Mallagirl

Kände samma sak härom kvällen och blev skitnojig och buffade på bebisen för att den skulle sluta =). Den höll på så några gånger. Sen till slut hickade den. Och det var en stor kroppsdel mot magen som om den flämtade eller nått liknande. Jag är i v.34 att tillägga. Ringde min barnmorska och förklarade läget, men hon hade inte hört ngt liknande =/
    Jag frågade om det kunde vara andningsträning, men det trodde hon inte..... Nu var det ju ett tag sedan denna tråd startades, hur blev era barn? =)
    Hoppas på svar
  • Öppna och vädra

Har samma rörelser hos min bebis. Brukar tänka på hur bebisar ute som nyfödda brukar röra sig: de ligger ju och liksom rycker och drar ihop sig och är allmänt okoordinerade, har ingen styrsel på varesig armar eller ben. Och så lär det vara i magen också, fast än värre :)

• Mallagirl
    Öppna och vädra skrev 2013-04-27 18:20:36 följande:
    Har samma rörelser hos min bebis. Brukar tänka på hur bebisar ute som nyfödda brukar röra sig: de ligger ju och liksom rycker och drar ihop sig och är allmänt okoordinerade, har ingen styrsel på varesig armar eller ben. Och så lär det vara i magen också, fast än värre :)

Öppna och vädra skrev 2013-04-27 18:20:36 följande:

Nä, det är i och för sig sant:) Nu blev jag lite lugnare:)
  • lnflrmn

Jag har samma tror jag! Och min bm visste inte heller var det kunde vara.

• TWH

Längesedan någon var i tråden, jag har likadant och har sökt på amerikanska sidor och hittat att det kan vara att den suger på tummen, rytmen är ju precis som när de suger napp utanför magen!

Svar på tråden "Rytmiskt" fosterrörelser i magen men ej hicka!!?