• Sessilou

Babysim i stockholm

Är det någon som går på babysim i några av dessa bassänger och vad tycker ni isåfall?
    * Rosenlund
    * Stockholms sjukhem
    * Planet Fitness

Hur är lokalerna anpassade till bebisarna?  (duschrum, omklädningsrum, skötbord, toalett, vagnsparkering, skåp att låsa in sina kläder i osv)

Provade nämligen babysim på Agnégatan vid Fridhemsplan och tyckte det var under all kritik, både lokalen och instruktören.

Eller går du möjligtvis på nåt annat ställe nånstans i "innerstan" som är bra?

Hoppas nån svarar, vill ju så gärna hitta ett bra ställe!

Less is more=)
  • Svar på tråden Babysim i stockholm
  • Sessilou

inget svar?

Ni som går på babysim nån annanstans...vart går ni då? är ni nöjda?

Less is more=)
  • caaroooline

jag skulle dock inte vara på babysim, Läste om att dom kunde få astma å sånt :S och de kanske inte är sant, Men jag brukar tro på det jag läser, å när de gäller mitt barn så vågar jag inte ta risken :P

• Emeliii

Jag går på rosenlunds sjukhus med min son.

+
    Det finns skötunderlägg och stolar för barnen i omklädningsrummet.
    Mysig och fräsch bassäng
    duktig utbildat personal

-
    inga skåp att låsa in sina saker i
    barnvagnsparkering utomhus

• Wildblomma

Jag har hört att Planet Fitness har en rätt kall pool. Jag har själv tränat där och tyckte att den var kall för mig men jag antar att de höjer temperaturen innan bebisarna ska komma. Men som sagt, kall pool har jag hört.

Däremot så finns det en babysim på Ynglingagatan 11 som heter Ynglet. Litet och mysigt och jag tror att det är 4 barn per tillfälle som gäller. Bra omklädning och det verkar populärt! Vagnarna står visserligen ute men på innergården.

• Sessilou
    caaroooline skrev 2010-02-05 09:36:09 följande:
    jag skulle dock inte vara på babysim, Läste om att dom kunde få astma å sånt :S och de kanske inte är sant, Men jag brukar tro på det jag läser, å när de gäller mitt barn så vågar jag inte ta risken :P
    låter helt osannolikt. varför skulle dem kunna få astma? Av vad?
    Less is more=)
  • Sessilou
    Emeliii skrev 2010-02-05 09:48:04 följande:
    Jag går på rosenlunds sjukhus med min son.+ Det finns skötunderlägg och stolar för barnen i omklädningsrummet.Mysig och fräsch bassängduktig utbildat personal-inga skåp att låsa in sina saker ibarnvagnsparkering utomhus
    tusen tack för svaret.....genom vilka har du bokat?
    Less is more=)
  • Sessilou
    Wildblomma skrev 2010-02-05 09:52:47 följande:
    Jag har hört att Planet Fitness har en rätt kall pool. Jag har själv tränat där och tyckte att den var kall för mig men jag antar att de höjer temperaturen innan bebisarna ska komma. Men som sagt, kall pool har jag hört.Däremot så finns det en babysim på Ynglingagatan 11 som heter Ynglet. Litet och mysigt och jag tror att det är 4 barn per tillfälle som gäller. Bra omklädning och det verkar populärt! Vagnarna står visserligen ute men på innergården.
    ah bra att veta...vill ju för allt i världen inte frysa!

Ska kolla upp ynglet...tack!
    Less is more=)
  • Sessilou

ynglet verkar supermysig men har bara kurser på vardagar...typiskt, då kan sambon inte va med. Usch vad kluven jag blev nu!

Less is more=)
  • Emeliii

Genom Trampoolin har vi bokat tog det mycket för att dom hade på helgerna och hyfsat schyssta tider.

• Mini2009

Jag kan rekommendera röda korset (ligger bakom tekniska högskolan). De har en av de varmaste poolerna och omklädningsrummet är också väldigt varmt, vilket är skönt för bebben då man ska byta om. Det är iofs inte så mysiga omklädningsrum men små skåp att låsa in sina värdesaker finns och man kan ta in vagnen i entrén.
    Personalen är super och barngrupperna är små. Vi går steg 2 nu och vi är bara 3 barn i vår grupp. Känns jätteskönt att få mkt uppmärksamhet av ledaren eftersom jag är där själv med min tjej.

• Sessilou

Uppdaterar:

Ynglet verkar jättemysigt, och jag hade tur som fick sista platsen på den tiden jag ville ha! Så jag hoppas vi blir nöjda. ska bli så spännande.

Less is more=)
  • Wildblomma

Du får berätta hur du trivs sen.. Jag tänkte gå denna gång. Blev aldrig av med första trots att jag bot väldigt nära.

Svar på tråden Babysim i stockholm