• Marie Marie

Hårgänget?

Har någon här klippt sig på hårgänget i stockholm? Är dom så bra att det är motiverat med deras priser? Någon speciell där som ni rekommenderar/inte rekomenderar?

• Svar på tråden Hårgänget?
  • Marie Marie

Förresten.. någon som vet hur drottninggatan 81 är annars?

• AstraTrillian

Hårgänget ät helt suveräna. Jag tycker priserna är motiverade och går bara dit efter att jag sett skillnaden i håret. Går till Jenny/Tove och klipper mig (500 och har färgat hos Bodil. Båda riktigt bra.

• Marie Marie

Åh, får kolla upp dom. :)

Jag är så himla nojjig med mitt hår så jag får nästan ångest när det börjar bli dags att klippa mig...nu har jag dragit ut på det i snart två år så det börjar ju bli dags haha.

• shalse

Tycker nog att dom är lite för bra på att kapa av håret mer än vad man bett om.Dock är Bodil grym på att färga hår.

• Marie Marie
    shalse skrev 2010-02-04 14:34:27 följande:
    Tycker nog att dom är lite för bra på att kapa av håret mer än vad man bett om.Dock är Bodil grym på att färga hår.
    Ah ok. Tur att det inte är ett så stort problem.. brukar kapa av ett par/några dm när jag väl klipper mig.. Har aldrig upplevt att frisören klippt av mer än jag sagt när jag kapar rätt mkt.. mer när man bara vill toppa..
  • Cremo

Hårgänget är bra. På Moc på Åsögatan finns det också riktigt bra frisörer!

• Marie Marie

Tack för tipset:)

Är det någon som klippt sig hos hårgänget och inte blivit nöjd? Någon friösr man inte ska gå till? Funderar på att boka "vem som helst" annars

• kissenkalas

De är bra allihop, så bra att de har en egen frisörutbildning. Jag har klippt mig hos både Magnus och Monika i flera år och varit supernöjd. Men, övr lag är de ganska trendiga av sig, vill du ha en trendig frisyr som du kanske behöver jobba lite med, så är Hårgänget suveräna. Vill du bara ha rakt avklippt är det lika bra att gå någon annanstans och spara ett påar hundralappar.

• Odile

Jag har gått till Hårgänget på Sibyllegatan, blev ganska nöjd men priset var väldigt högt, 1000 kr för toning o klippning. Dessutom tog dom inte kort(!) utan frisören ville ha betalt kontant direkt vid stolen. Kändes oseriöst.

• Odile

Vet ni vad, jag har varit på Klippoteket Sibyllegatan INTE Hårgänget!! Råkade blanda ihop dessa två. Hårgänget har jag varit på en gång för länge sen och jag blev jättenöjd. Ursäkta TS!

• AstraTrillian
    kissenkalas skrev 2010-02-07 09:43:08 följande:
    De är bra allihop, så bra att de har en egen frisörutbildning. Jag har klippt mig hos både Magnus och Monika i flera år och varit supernöjd. Men, övr lag är de ganska trendiga av sig, vill du ha en trendig frisyr som du kanske behöver jobba lite med, så är Hårgänget suveräna. Vill du bara ha rakt avklippt är det lika bra att gå någon annanstans och spara ett påar hundralappar.
    Jag har en rätt enkel vanlig frisyr medd uppklippt långt hår. Men det blir faktiskt mycket mycket bättre hos hårgänget än de billiga frissor jag testat innan. Jenny lyckas liksom klippa det så det funkar skitbra på mitt hår och håller sig bra länge.
  • Marie Marie
    kissenkalas skrev 2010-02-07 09:43:08 följande:
    Ah ok. Jag har ingen aning om hur jag ska klippa mig, så då kan det kanske vara en investering. Tycker ofta att frisörer är dåliga på att komma med förslag och tips.."det är ju du som ska klippa dig så du måste ju bestämma hur du vill ha det"...
  • honeybun

Jag å min sambo går hos Karin på Hårgänget Götgatan.. Hon är superbra.. Aldrig varit så nöjd med en frisör.. Hon är trevlig och lättsam.. Verkligen att rekommendera..

• Marie Marie

Nu tänkte jag testa att boka tid hos Jenny/Tove, så får vi se  hur det går:P

Svar på tråden Hårgänget?