Är elallergi en bluff?
Jag tycker hela grejen är väldigt mysko. Kul att veta vad FK tycker.
Vad tycker du?
Jag tycker hela grejen är väldigt mysko. Kul att veta vad FK tycker.
Vad tycker du?
Jag vet inte
Jag tror det är bluff, men är öppen för att ändra mig om tillräcklig bevisning visas. Sen tillhör ju jag den hemska skara som också ifrågasätter fibromyalgi. Tror att det är psykiska besvär som går ut i kroppen.
Svarade ja! Ändå tror jag inte att det är en "bluff" i betydelsen att de somär drabbade bluffar sina symtom.
Det är inte orimligt att anta att upplevelsen är äkta, men hittills har alla blindtester visat att elllergiker inte kan avgöra om något avger strålning eller inte, de reagerar lika mycket när de tror att strålning avges som när det verkligen gör det.
Nej, det tror jag inte.
Jag har ingen aning faktiskt.
Vet ej, är inte tillräckligt påläst för att veta vad det innebär att vara elallergiker. Ska inte det ämnet dyka upp i outsiders förresten :-O
Själva fysiska allergin tror jag är en bluff - jag tror det är en psykisk åkomma
Jag ska försöka kolla Outsiders. Själv tror jag (och nu snackar vi TRO här) att det kan ha att göra med bromerade flamskyddsmedel i kombination med psykiska åkommor, men man får väl se hur det ser ut i programmet.
Det borde annars vara relativt lätt att sätta upp vetenskapliga dubbelblindtest som visar om det stämmer eller inte, tycker jag, det är ju inte spöken vi snackar om...
Jag har en tjej i min klass och min basgrupp, som är elallergiker. Hon har varit sjukskriven rätt mycket för detta och läkarna rekommenderade henne distansutbildning istället för att sitta i skolan, men hon vill inte sitta ensam hela dagarna. I slutet av dagen blir hon röd i ansiktet och flammig och har svårt att koncentrera sig. Om FK och läkarna godkänner detta och jag ser på henne att hon mår dåligt så tror då jag inte att hon bluffar. Sedan om det är just elen är ju inget jag kan veta garanterat.