• LWJ

varför bara på natten?

Hej

Min son är 2 år och har nu i 2 nätter haft feber bara på natten.
    Runt 39-40 i feber. è verkligen kokhet.
    Han e förskyld och inatt började han hosta jätte mycket oxå.
    På dagen igår va han lite segare än vanligt.

è detta normalt? Varför bara ha feber på natten??

• Svar på tråden varför bara på natten?
  • godisälskaren

Kan inte svara på varför men vår dotter kan också få så ibland. Hyfsat pigg på dagarna och sen hög feber på kväll/natt. Går över på några dagar.

mamma till barn födda: nov.95 och maj 07
  • Hanah

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsrådgivningen. Feber ska inte pendla upp o ner.

BF+5
  • snillis

Så har mina barn alltid - i synnerhet i slutet av en förkylning.
    Sonen hade feber mån-tisd och igår var han feberfri under dagen men precis innan vi la honom tog jag tempen och då hade han 39 igen. I morse var han feberfri.
    Min barn är 2 och 4 och de har som sagt alltid så.

• Hanah
    snillis skrev 2010-02-04 10:44:28 följande:
    Så har mina barn alltid - i synnerhet i slutet av en förkylning.Sonen hade feber mån-tisd och igår var han feberfri under dagen men precis innan vi la honom tog jag tempen och då hade han 39 igen. I morse var han feberfri.Min barn är 2 och 4 och de har som sagt alltid så.
    Det är ju klart att tempen går upp på kvällen när man varit igång hela dagen, det säger sig ju självt, men den ska inte vara hög på natten.
  • snillis
    Hanah skrev 2010-02-05 08:16:47 följande:
    Det är ju klart att tempen går upp på kvällen när man varit igång hela dagen, det säger sig ju självt, men den ska inte vara hög på natten.
    Och vad skulle det kunna tyda på då menar du?
    Jag undrar nyfiket, för som sagt, det är alltid så för mina barn och jag har inte sett att det varit någon allvarligt fel på dem.
  • Hanah
    snillis skrev 2010-02-05 10:37:20 följande:
    Och vad skulle det kunna tyda på då menar du? Jag undrar nyfiket, för som sagt, det är alltid så för mina barn och jag har inte sett att det varit någon allvarligt fel på dem.
    Nä, det du säger är att barnen har feber när de lägger sig på kvällen, o är feberfria på morgonen - vilket är helt normalt. Feber hos barn kvällstid behöver ju inte ens betyda att det är nån infektion i kroppen.
  • snillis

Fast mina barn kan vara feberfria på dagen och ha runt 39 på natten och det är ju bara i samband med att de varit febriga även på dagtid dagarna innan. Och så kan det vara i flera nätter innan febern släpper taget.

Svar på tråden varför bara på natten?